Intro & Inkomende "Seikothon"

Dag,
ik wil me even introduceren : ik ben Broes, woon in Erps-Kwerps (jaja) in Belgie en heb 2 zoontjes (5& 7)

Ik had to begin dit jaar 4 horloges : een Breitling Transocean (kado aan mezelf voor mijn 30e verjaardag) een Casio G-cool (beater, kado van de vriendin voor mijn 25e verjaardag) een Omega Speedmaster Pro (verkocht) en een Protrek PRG-40.

Toen via een lange omweg viel mijn oog op Howard Marx’ M-16, een hybride van de O & W M-6 (case & movement) en een militaire marathon (wijzerplaat & handen) maar vond die wat te duur (400 usd) en dacht dat ik het goedkoper kon. Heb dan bij IWW in de VS een mod van de Seiko 6309-7290 en dezelfde marathon besteld, dacht dat dat goedkoper ging zijn. (niet)

Op zoek naar die 7290 kwam ik hier terecht begin maart, heb een 6309-7290 gevonden van een medeforumlid maar vond die te mooi om hem te laten modden, wordt nog steeds minstens 1 x per week gedragen. Ik denk dat ik toen met het Seiko virus besmet ben geraakt, heb ondertussen 2 Arnies gehad (H558-5009) , de 7290 en nu een SKX007 op lumpy onderweg van Rob.

Ook 2 casio’s bijgekocht ; een DW5600E en de originele screwback DW5600C (van in de film Speed)

In ieder geval wat ik wou zeggen : de “Seikothon” : Seiko/Marathon mod is af en onderweg, via een tante in de VS, heb wel al de fotos gekregen van Jack/IWW :

Seiko 6309-7290 kast en binnen werk, marathon wijzerplaat en handen met tritium (H3, GTLS) buisjes, kast gebeadblast, domed crystal met AR-coating, niewe GMT bezel insert, service van het binnenwerk en druktest.
Ik denk dat ik hem op een zwarte Zulu ga zetten of misschien de Maratac Elite (als iemand daar eentje van liggen heeft die hij niet meer wil…)

Ik moet bekennen dat mijn smaak sinds maart ‘ge-evolueerd’ is en dat ik voor hetzelfde geld andere minstens even leuke dingetjes had kunnen kopen : een leuke 2824 duiker, of een Lum-Tec M18, of een Accutron 600ft duiker, of misschien een Precista, of….

Groeten
Broes

Welkom Broes!

Een leuke verzameling horloges heb je en veel plezier gewenst op het forum.

Oh ja, en een Speedy behoorlijk je alleen te kopen en nooit meer te verkopen… >X