Beste horloge wappies,
tijd voor een actieve inbreng in het forum na lange tijd lezen op de achtergrond. Mijn liefde voor horloges voelt als een zwakte: waar ik met name roep dat ik het immateriële zo belangrijk vind moet ik fluisterend ook toegeven dat ik een onverklaarbare fascinatie heb voor horloges (en fietsen). Mechaniek, techniek, materiaalkunde, esthetiek, historie… het zal allemaal bijdragen.
Zoals zo velen jong begonnen met betaalbare horloges en met het groeien van mijn inkomsten daalde de perceptie van wat een belachelijk hoge prijs is voor een horloge. Mijn huidige collectie bestaat uit een aantal horloges die ik jullie zal tonen in verschillende posts, aanschafwaarde verschilt van minder dan honderd tot enkele duizenden. Vertel ik een niet horloge-kenner natuurlijk nooit, hekel aan patserig gedrag.
Dan de intro van mijn horloge die ik nu al een aantal seizoenen in bezit heb: de Tudor BB 58. In de winter op de stalen band, in de zomer op de strap. Beiden fantastisch om te dragen en de kwaliteit straalt ervan af! Nog iets waar ik me voor schaam maar jullie vast zullen begrijpen: dagelijks heb ik een seconde waarin ik mezelf betrap op het verliefd kijken naar het klokkie.