Introductie: DontLookBack

Na enkele jaren voornamelijk de Horlogemarkt op HF in de gaten te houden, ben ik afgelopen maanden wat actiever aan de conversatie beginnen deelnemen. Tijd voor een introductiepost!

Hoi, ik ben Ian en ik heb sinds 2014 een passie voor horloges. Als kind was ik altijd geïntrigeerd door horloge-reportages in modemagazines. In 2014 ontdekte ik A Blog To Watch en was gefascineerd door de futuristische horloges van o.a. Urwerk. Stap voor stap ontdekte ik de wereld van de mechanische horloges en bezocht dagelijks blogs zoals Hodinkee en Worn And Wound. Mijn smaak evolueerde en ik begon klassieke en sportieve designs meer te appreciëren. Dit leidde tot de aankoop van mijn eerste ‘echte’ horloge, een Seiko SKX007.

Die heb ik jaren met veel plezier gedragen. Ik bleef steeds meer lezen en ontdekken en stilaan groeide de collectie. Met de aankoop van een Tudor BB58 in 2021 werd de kaap van het ‘grotere budget’ overschreden en er was geen weg terug. Op HF kocht ik vorig jaar de Sinn 144 chrono. Over deze 2 aankopen schrijf ik binnenkort meer. De laatste tijd begin ik meer naar unieke ontwerpen met een hoekje af te kijken en de wereld van de independents vind ik enorm fascinerend.

Naast het verslinden van websites en blog, luister ik intensief naar podcasts: Viva Bastardo Show, Superlative, The Grey Nato, Worn And Wound, OT, Independent Thinking, Scottisch Watches, GB Talks, About Effing Time en Standard H.

Momenteel post ik geen horloge foto’s op sociale media, maar ik ben wel aan een fotoproject bezig dat binnenkort live zou moeten gaan. Daarover later meer. In tussentijd blijf ik hier op HF posten. Vanmorgen had ik niet veel zin om te werken, dus heb ik mijn core-collectie even in beeld gebracht.

Ik ben blij dat ik deze community ontdekt heb en kom met plezier meerdere keren per dag kijken. Aangenaam kennis maken!

81 likes

Aardig collectie bij elkaar gesprokeld Ian. :+1:

Mooie collectie. Veel plezier ermee.

1 like

Welkom hier bij HF !
Je hebt er al aardig wat.

1 like

Welkom Ian :ok_hand:

1 like

Welkom Ian, mooie collectie heb je daar. Vergeet in je dagelijkse portie horlogepraat ook de podcast van Mannen van de tijd niet, als ik zo vrij mag zijn :blush:

Heel veel plezier op dit mooie forum, ik weet zeker dat er reikhalzend uitgekeken gaat worden naar je foto project want man oh man wat zijn we hier dol op plaatjes :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Welkom Ian! Goede foto’s!! Heel mooi.

1 like

Wat een gave collectie! Welkom!

1 like

Welkom met je gevarieerde collectie :partying_face:

1 like

Mooie collectie en van harte welkom op het HF!:slightly_smiling_face:

1 like

Ian, welkom op HF!

1 like

Zeer leuke collectie en mooi op de plaat gezet.
Welkom en veel plezier.

1 like

Welkom :+1:

1 like

Goede foto’s!

1 like

7 likes

Heerlijke collectie zo :+1: welkom bij de club van de horloge gekkies🫥

1 like

Zalig die Swatch :heart_eyes:

1 like

Goed bezig! Leuk verhaal. Welkom :boom: