Introductie, NA & NA

Het is 16 december 2017…

DAY1, een YouTubekanaal wat ik op dat moment volg voor de sport- en autovideo’s, slaat een nieuwe weg in met meer lifestyle. De presentator, Jay-Jay, heeft bij Jasper van Amsterdam Vintage Watches een Rolex gekocht en gaat daar in deze video dieper op in (https://www.youtube.com/watch?v=0RZsusdkmnk).

Over deze twee heren zullen de meningen uiteen lopen, maar het was dit duo en deze reeks met video’s die de (luxe) horlogewereld voor mij op dat moment toegankelijker maakte. Voorheen bleef dit bij kwijlen voor etalages en plaatjes op internet, zoals wellicht bij meer jongens van mijn leeftijd (toen 22).

Nu ben ik, Yannick, weeral even 27, vriendin (Dewi), hond (Tygo), drie katten (Daisy, Desmo & Dex) en morgen “alweer” vier weken vader van onze zoon Alfie. Een luxe horloge n.a.v. een van de video’s is er nooit van gekomen, en er is nu ook minder budget beschikbaar dan toen ik 22 was (thuiswonend met fulltime baan).

Vanaf de middelbare school was ik echter vaak met een horloge om mijn pols te vinden. Meestal mijn Fossil FS4787 of toen goud(keurig) iets meer mode was mijn Fossil FS5193. Op een bepaald moment vond ik deze niet meer interessant en ben ik mijn AVI-8 Hawker Typhoon meer gaan dragen. De batterijen van de Fossil horloges waren leeg, zo ook die van mijn Poseidon duikhorloge dat ik vroeger eens van een toenmalige schoonvader had gekregen. En dit vond ik ook wel prima zo. Ik droeg de AVI-8 met veel plezier en naar alle tevredenheid. Helaas gingen deze batterijtjes steeds sneller leeg en begon het toch weer te kriebelen om een nieuw “echt” horloge te kopen, maar wat dan? En hoe begin ik mijn zoektocht hiernaar?

Op Instagram zag ik de reclames voorbij komen van Tissot, met het PRX-model wat mijn aandacht trok. Na lang wikken en wegen, urenlang reviews lezen, video’s kijken en eens passen de knoop doorgehakt. Deze moest het worden en dan de automaat, mijn eerste “echte” horloge. Maar de volgende vraag, de kleur, weer een dilemma. Zwart moest het worden, neutraal, want mijn eerste echte horloge moest met alles te combineren zijn. Inmiddels daar zo’n 3 maanden trotse eigenaar van.

En klaarblijkelijk was mijn enthousiasme aanstekelijk en vond mijn vriendin dit model ook wel interessant. Voor haar moest er ook een PRX komen, de grijsblauwe 35mm. :innocent:

Voorlopig de honger naar horloges gestild, we konden hier even mee vooruit, tenminste dat dacht ik. Totdat ik de verkoopadvertentie van @RickyG6 zijn blauwe Seiko voorbij zag komen. Rick heeft kwaliteiten als journalist en fotograaf wat mijn betreft. Want wat een stuk tekst, en om over de foto’s nog maar te zwijgen. Een beetje beschaamd liet ik hem aan Dewi zien… “Wauw, die is mooi!” was haar reactie, en in mijn hoofd was hiermee de eerste drempel genomen. “Wat moet die nog kosten?” De advertentie met haar doorgenomen en het eindoordeel was “Dan stuur je hem toch een berichtje?”.

Na wat wikken en wegen Rick toch een bericht gestuurd en na wat over en weer sturen een mooie deal kunnen sluiten. TROTS!

Nu twee mooie automaten in de horlogedoos, naast mijn andere horloges. Voorlopig ben ik echt even voldaan, denk ik dan toch… :wink:

Bedankt in ieder geval voor het lezen en tot ziens op het forum!

Groeten, Yannick.

70 likes

Nogmaals welkom Yannick! 2 heerlijke NA’s om de collectie mee te starten waaronder die fraaie ex van me, doe je goed. :clap: En als we toch over NA’s spreken: zoon Alfie is natuurlijk de mooiste NA van allemaal. :wink: :+1:

Dank dank, ik doe slechts m’n best. :sweat_smile:

Dit houden velen van ons hier zich voor… meestal blijkt de praktijk toch wat weerbarstiger haha. Maar dat ga vast nog merken de komende tijd hier. :wink:

3 likes

Welkom!:upside_down_face:

1 like

Wederom welkom terug,zeer mooie collectie heb je al opgebouwd :heart_eyes:,stuk voor stuk beauties…

1 like

Welkom! Toffe aanwinst, veel draagplezier gewenst!

1 like

Welkom Djennick,
Ook ik was bijna gezwicht voor die extreem mooie SNXS77. Goeie aanwinst. Ga je heel lang plezier van hebben. Fijn ook een vrouw die je steunt in je hobby. Veel plezier ermee!

2 likes

Welkom Yannick!

4x raak: 3 horloges en een zoon. En jij denkt dat het daarbij blijft? :sweat_smile::wink::grin:

1 like

Hahaha, dat weet je nooit hier :laughing:
Maar welkom bij de club :+1:

1 like

Welkom naamgenoot!

1 like

Welkom bij de club en mooie aanwinsten :ok_hand:

1 like

Hee mijn ex-Seiko! :smiling_face_with_three_hearts::heart_eyes: Heerlijk horloge met een geweldige dial, bizar voor dat geld. Veel draagplezier toegewenst.

En daarnaast gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Wat een wonder, iedere dag genieten!:sunglasses::+1:

Mbt de PRXen, welkom bij de club. Ga je geen spijt van hebben, de teller staat hier op 3 :grimacing:.

2 likes

Welkom hier! Mooi begin van de hobby/verslaving/obsessie/ondergang etcetera!

1 like

Welkom bij de club😎 mooie horloges👌

1 like

We gaan het zien! :wink:

Ja, ja, dat had ik vernomen. :innocent:

Bedankt!

Pfoh, nice!

:joy:

2 likes

Yannick, welkom op HF!

1 like

Welkom op HF. Veel lees-en kijkplezier op het forum. Geniet van de hobby en gefeliciteerd met je NA(s) :+1:t2:

1 like

Tuurlijk :smirk: tot de volgende NA en van harte :+1:

1 like

Welkom en nog veel plezier op ons mooie forum.

1 like

Welkom hier Yannick! Tof verhaal & mooie horloges. :ok_hand:t2:

1 like

Veel plezier hier!

afbeelding

1 like