Introductie & NA

Goedemiddag!

Al een jaar lees ik actief mee op het forum en reageer ik zo nu en dan ergens op. Het wordt dus eens tijd voor een introductie :smiley:.

Mijn naam is Tom, ik woon in het midden van het land en werk ik in de IT. Ik houd van vakanties en kwalitatief goede spullen, zo ook van mooie horloges.

Vier jaar geleden kocht ik een Seiko SKX007, veel plezier van gehad maar verkocht omdat ik de standaard band niet fijn vond. Spijt van gekregen en een J variant met saffierglas teruggekocht bij Monsterwatches. Deze heb ik voor de zomer (stiekem omdat ik de niet makkelijk verstelbare band ruk vind) op een nato geslingerd.

De afgelopen jaren heb ik lang nagedacht wat mijn eerste luxe horloge moest gaan worden. Ik houd van duikers en ‘clean dial’ horloges zonder datumaanduiding. (Spoiler alert) Omdat ik de bezel van de Seiko regelmatig als timer gebruik is het een duiker geworden.

Hieronder een samenvatting van mijn gedachten, in chronologische volgorde, van de afgelopen vier jaar :wink: :

Tudor BlackBay zwart > Rolex Submariner > Omega Seamaster 300 Diver blauw > Rolex Oyster Perpetual 39 wit (onderhand discontinued) > Rolex Explorer > Tudor Pelagos blauw > Omega Seamaster 300 Diver blauw
Meer mensen die door de jaren heen zo van gedachten veranderen? Ik ben wel benieuwd naar een paar voorbeelden :slight_smile:

Waarom is het de Omega geworden?

• Blauw, ik draag bijna nooit zwarte kleding en vind het prachtig hoe de kleur blauw door de dag heen verandert.
  • Wave dial
  • Datumaanduiding die de symmetrie van de dial niet verpest.
  • De band is prachtig en makkelijk verstelbaar.
  • De uitstraling is netjes genoeg voor de situaties waar ik mee te maken krijg, niet te zakelijk en niet te casual.
  • Het model wordt niet zo snel herkend door niet-kenners.

Bedankt voor het lezen! Hieronder een aantal plaatjes.

Fijn weekend!

Tom

Er ontstaat behoorlijk wat diepte door de uurmarkeringen en de wave dial.

Mooie open achterkant.

Ik heb geen nachtlampje meer nodig.

119 likes

Welkom en wat een pracht van een Omega :+1:

1 like

Welkom en mooie gedachtengang vwb horloges, uiteindelijk geresulteerd in een hele mooie Omega. Veel plezier ermee!

1 like

Welkom en gefeliciteerd, prachtig horloge!

1 like

Gefeliciteerd! Mooie keus na 4 jaar :grin:

1 like

Welkom en gefeliciteerd met je NA.

1 like

Welkom hier en een mooie binnenkomer!

1 like

Welkom. Veel plezier op het forum.

1 like

Welkom en gefeliciteerd.

Ik herken het van gedachten veranderen niet, als ik eenmaal een beslissing maak wordt dat het ook gewoon behoudens problemen met de levering.

Dat gezegd hebbende, het denkproces kan wat tijd vergen. En na een aankoop volgt vaak voortschrijdend inzicht.

1 like

Welkom. Zeker een mooie aanwinst.

1 like

Welkom :+1:

1 like

Ik heb je bericht per ongeluk gevlagd. Wilde erop reageren…
Als reactie op je bericht: ja dat bedoelde ik ermee, het denkproces. Na het bestellen van de Omega heb ik geen moment twijfel meer gehad :slight_smile:

1 like

Welkom! Mooie aanwinst!

Nou, hier gaat het ook simpel. Als ik een horloge zoek heb ik vaak iets in een bepaald thema in gedachten.

Zo wilde ik laatst iets met kleur hebben, en had ik allerlei opties van Traska en Halios tot Citizen, Sinn, Grand Seiko en Breitling zitten bekijken als inspiratie, maar eenmaal bij de Nomos Club in het oranje uit gekomen wordt het erg gefocust.

2 likes

Alsnog welkom bij de club Tom.

1 like

Welkom op HF Tom. Super mooie NA. Gefeliciteerd

1 like

Welkom

1 like

Welkom en gefeliciteerd met de NA.
Ik heb meer & & & ipv >>> :sweat_smile:

1 like

Alsnog welkom en veel plezier hier gewenst. De Seamaster is prachtig, goed gekozen!

1 like

Alsnog welkom Tom, kan je gedachten wel volgen hoor. Stuk voor stuk top horloges, maar die Omega is ook een topper, goede keus vind ik. Wens je veel draagplezier met je Omega :ok_hand: :+1:

1 like