Goedemorgen leden,
Na een geruime tijd jullie prachtige uurwerken te aanschouwen via dit forum, heb ik besloten mij eens officieel aan te melden.
De interesse is via mijn vader al vroeg gezaaid maar ik moet eerlijk toegeven dat, door het veelvuldig bezoeken van deze site, deze passie pas echt is gaan bloeien.
Naast de mooie foto’s staat het hier ook vol met tekst en uitleg waar de liefhebberij vanaf spat.
Allereerst dank daarvoor!
Ik ben 24 jaar jong, op het moment zit ik midden in een universitaire master en de daarbij behorende stage.
Dit heeft dan ook geleidt tot de aanschaf van mijn eerste, niet zijnde modemerk Quartz, mechanische horloge. Mijn budget was redelijk beperkt (zoals bij alles eigenlijk), mede gelet op het feit dat ik op mijzelf woon en de aanschaf van een aantal kwalitatieve pakken plus accessoires al een flinke investering is.
Een dergelijk horloge stond al wat jaren op mijn verlanglijst, bovendien wou ik mijn outfit niet teniet doen door een goedkoop horloge.
Mijn zoektocht richtte zich hierdoor op een leuk tweedehands model.
De, niet zo nauwe, criteria voor mijn zoektocht waren vooral een enigszins respectabel merk, mechanisch waarbij de voorkeur naar een automaat en in de sfeer van een dress-watch waarbij hij zowel casual als onder een pak prima staat. Bovendien niet te druk of opvallend, ik wil immers als stagiair een nette maar neutrale indruk achterlaten.
Na wat weken zoeken en twijfelen kwam hij eindelijk op mijn pad, en de keus was dan ook snel gemaakt.
Een Oris XXL Date met doos en papieren uit 2001, hierdoor voorzien van een zilveren rotor.
Met 40 mm een, naar mijn mening, moderne en vooral prettig liggende maat.
De kleur van de dial past overal bij, neutraal maar heeft, zeker met wat licht erop, een speels effect en net dat beetje extra. Deze is naar mijn smaak perfect.
Full arabic numerals is wellicht wat druk voor een ‘echte’ dress-watch, maar maakt het wel dat ik hem perfect vind staan zowel casual als onder een pak.
Had een paar kleine gebruikerssporen maar gezien zijn leeftijd zeker minimaal.
Het moge duidelijk zijn dat ik, zeker nu ik hem een aantal weken heb, de Oris steeds meer ben gaan waarderen.
Daarnaast kwam hij met een originele bruin lederen band, echter was deze niet in super staat.
Gezien het feit dat ik zowel een paar bruine als zwarte schoenen, en daarbij passende riemen, heb aangeschaft was het al snel duidelijk dat ik ging zoeken naar een nieuwe band.
Aanvankelijk zat ik maar te twijfelen over de kleur, ik heb graag alles bijpassend en vooralsnog had ik liever een fatsoenlijk bandje dan twee goedkope.
Uiteindelijk viel mijn oog op een Milanese band en deze verbaasde mij vooral door zijn zowel sportieve als formele uiterlijk, hierbij was mijn ‘color matching’ probleem tevens opgelost!
Ik zal dan ook afsluiten met een foto van mijn eerste trots:
(ik ben uiteraard al aan het sparen voor een volgende…)
Hartelijk dank voor het lezen, ik zal wellicht mijn bijdrage leveren in enkele discussies.
En hopelijk volgt snel het bericht dat ik iets nieuws heb kunnen aanschaffen waar ik net zo enthousiast over ben.
Vooralsnog zal ik het echter doen met jullie jaloersmakende maar tevens bewonderenswaardige posts!
Met vriendelijke groet,