Ik ben hier beland op aanbeveling van G-Seko, gedreven door mijn nieuwsgierigheid naar unieke horloges. Elk horloge vertelt een verhaal, en ik hoop hier meer van deze verhalen te ontdekken. Horloges zijn voor mij niet louter objecten; ze zijn eerder tijdelijke ervaringen. In het dagelijks leven leid ik studenten op in de kunst van het bouwen, maar mijn andere passie ligt bij de wereld van horloges.
In vroegere dagen verzamelde ik enthousiast, variërend van Speedmasters tot Grand Seiko’s. Echter, na verloop van tijd merkte ik dat ze vaker in mijn kast lagen dan dat ze mijn pols sierden. Zo veranderde ik van een verzamelaar in een seizoensvlinder. Nu bekijk ik horloges als metgezellen voor een bepaalde tijd; als ze me de ervaring hebben gegeven die ik zocht, fladder ik verder door de tijd op zoek naar iets nieuws.
Als tijdvlinder hoop ik hier samen met jullie te genieten van de rijkdom aan verhalen die schuilgaan achter al die prachtige ‘zandlopers’.
Hier op het gezelligste forum van het land zul je genoeg leuke verhalen tegenkomen.
Jouw verhaal is daar meteen 1 van. Wat ik me wel afvraag, is of inmiddels alle horloges nog in bezit zijn of dat je ze hebt gevlinderd (lees: geflipperd, verkocht, weggebonjourd)?
We zijn namelijk dol op leuke foto’s van horloges en vast ook wel in combinatie met vlinders.
Mooie vriend heb je trouwens. Trekt je gewoon weer van de regen in de drup.
Dank voor het verwelkomen. We gaan het meemaken, ik hoop niet dat mijn ‘tik’ weer in een verzamelwoede ontaard. Op dit moment heb ik niet veel zoals je wel heb kunnen lezen. Mijn laatste ‘duurdere’ horloge was een Grand Seiko en die heb ik mijn zoon cadeau gegeven omdat hij het steeds ‘even wou passen’. Hij is er dolblij mee en inmiddels ook een ‘zandloper’ geworden. Op dit moment draag ik een Omega Genéve f300Hz uit 1970, een zoemer dus. De ongecompliceerdheid van de stemvorktechnologie vind ik geweldig mooi. Ik draag het nu al weer een tijdje dus ben ik weer toe aan een verandering maar wel binnen het zoemdomein. Mijn oog valt voorlopig op de Zenith XL-Tronic 01-0061-500. Wel een lastige om aan te komen, er zijn er niet veel van gemaakt.