Introductie van mijzelf

Hoi allemaal, Heb een tijdje lopende dwalen rondom het forum zal ik wel/niet aansluiten. Voornaamste reden (ben ik maar eerlijk in)is het kopen van de aangeboden horloges. Ik ben sinds 2000 lid van marktplaats en 2004 van Ebay, bij Ebay heb ik meer dan 1600 deal gesloten en op dit moment 1257 sterren, ook op EBAY handel ik onder de naam ACOG223. Op MP heb ik meer dan 2000 deals gesloten. Mijn interesse ligt bij, kleding, brillen, boeken, enz, enz en bij horloges.

Mijn interesse ligt voornamelijk bij duikers (diverse Aqualands gehad). Ik heb in 2001 bij Martens in Maastricht een Rolex Submariner met date gekocht voor 3.100 euro (ha,ha dat zijn nog eens prijzen). Ben een enorme zeurpiet met mijn spullen dus horloge ligt meer in de kluis dan dan ik 'm draag. Ben wel erg blij dat ik 'm heb omdat ik vroeger er opkeek tegen een jongen uit mijn buurt die bij de mariniers had gezeten en een Rolex GMT master had. En dat was wat in die tijd!!

We hadden toen niet de luxe van internet of een forum ( ben 54 en we praten over 1980 tot 1985) hoe je aan je info kwam over horloges. Je kon je vergapen voor de etalage bij Schaap & Citroen in Utrecht, half op je kop staan om de prijzen te zien en met knikkende benen naar binnen voor een folder met prijslijst. Dan werd je van top tot teen aangekeken , wat kom jij hier doen, dus vaak zonder folder de winkel uit. En op een dag trof je een aardige verkoper en kreeg je een folder met prijslijst (die moet ik nog ergens hebben overigens). Dus dat werd sparen, in 1986 ging ik in militaire dienst en had bijgetekend voor 6 maanden om voor de VN tussen Israel en Egypte te gaan werken en kreeg goed betaald. Ik heb half Cairo afgelopen voor een winkel waar ze Rolexen verkochten, wel een gevonden maar de prijzen lagen hoger dan thuis dus maar niet gedaan. Thuis gekomen maart 1988 bij Martens in Maastricht een Cartier Vermeil gekocht voor 1.800 gulden, een Rolex zat er toch niet in was net verhuisd dus budget was op. Maar de kriebel voor de Rolex Submariner bleef dus die in 2001 aangeschaft toen we ons eerste huis hadden verkocht. Dus als ik mijn Rolex in de hand heb zie ik dit verhaal aan mij voorbij komen en dat maakt mij helemaal happy.

Dus wees blij dat jullie leven in een tijdperk met zoveel snel beschikbare info via internet dit was 30 jaar geleden ondenkbaar geweest.

Wat betreft mijn huidige smaak vind ik zwarte duikhorloges prachtig. Een zwart met oranje BAMFORD Rolex vind ik echt super maar voor mij een te pittig prijskaartje. Ook het huidige gedoe met het in elkaar getimmerd worden voor je horloge schikt mij wel af om een duur horloge te dragen en dat ik best jammer. Wat ook jammer is de angst om opgelicht te worden als je een Horloge koopt op MP of EBAY soms zie je prijzen voorbij ziet komen waarvan je denkt dit is te mooi om waar te zijn en door schade en schande wijs geworden is dit vaak ook het geval. Ik hoop op dit forum ook leuke en eerlijke mensen te ontmoeten en leuke deals te sluiten. Qua prijzen vind ik het allemaal erg schappelijk t.o.v. hetgeen ik op MP en EBAY zie. Ik ben een vlotte betaler, slechte onderhandelaar (ha,ha, ik vind het belangrijk dat beide partijen een goed gevoel van de deal hebben en niet het onderste uit de kan willen hebben). Heb er een hekel aan om te zeuren over 5 euro.

Het nog wel even zoeken hoe alles werkt maar dat zal zeker wel goed komen. Tot snel! Met vriendelijke groet Yp

40 likes

Weird flex but ok.

Oh en welkom!

9 likes

Welkom. En we houden van foto’s. :+1::tumbler_glass:

1 like

Bedankt!

1 like

Wat betekent ‘weird flex’?

3 likes

Welkom en veel plezier op het HF! Leuk z’n Sub uit mijn geboortejaar!

4 likes

Weird flex but ok is iets dat jongeren zeggen wanneer iemand met iets raars/ opmerkelijks loopt te showen

6 likes

Welkom Yp en veel plezier op ons mooie Forum.

1 like

Tsja het internet heeft zo zijn positieve en negatieve kanten. Leuke introductie om te lezen en welkom op het forum!

1 like

Aha. Ik word oud! (35j):rofl:

5 likes

Welkom!

1 like

Bedankt, wat mij betref voor 99% positeif.

1 like

Welkom op HF

1 like

Welkom hier bij HF
Duikers zijn fantastisch!

1 like

welkom-home

1 like

Hoi Allemaal,bedankt voor de leuke reacties. Gelijk maar een vraagje. Ik heb mijn Rolex Submariner vorig jaar een servicebeurt laten geven door Jan Ubels uit Bredevoort. Uitstekend geholpen, m.i. zeer professioneel en een zeer vriendelijke man en schappelijk geprijsd. Heeft het laten uitvoeren van een servicebeurt door Jan Ubels nog effect op de verkoopwaarde van je horloge dan dat je dit via Schaap & Citroen bij Rolex zelf laat doen? En gaat het horloge ook daadwerkelijk naar Rolex of hebben ze zelf een service afdeling. Hoor graag van iemand die hier iets over weet te melden. Bedankt alvast voor de reactie. Met gr Yp

Welkom bij de club.

1 like

Hey joh! De waarde van je Rolex is onbetaalbaar. Niks verkopen!

En welkom Yp!

1 like

Zeker geen plannen om te verkopen, vroeg met het alleen af hoe dit werkt met zo’n servicebeurt. Ik maak even de vergelijking met het onderhouden van je auto. Gaat dat niet via de dealer gaan ze bij een verkoop flauw lopen doen dat hij niet dealer onderhouden is. Zo’n verhaal.

Welkom :smile:

1 like