Introductie

Hoi allemaal,

Bij deze wil ik me introduceren hier op horlogeforum.nl! Ik was tot op heden enkel actief op het internationale forum WUS. (mag dit vermeld worden? zoniet zal ik dit verwijderen, vond dit niet in de forum rules)

Ik ben met mijn 21 lentes een relatief jonge horlogefanaat, mijn interesses qua merken liggen wijdverspreid, maar tot op heden iets meer in de richting van Omega en in zekere mate Rolex. Mijn collectie ziet er als volgt uit:

Christopher Ward C40 SpeedHawk (2011)
Swatch SAB102 ‘Black Circles’ (1992)
Omega Speedmaster Apollo 15 40th Anniversary ref. 31130423001003 (2012)
Omega Speedmaster cal. 1620 lcd Quartz ref. 39053000 (1979)
Omega Genève cal. 601 ref. MD 135.0041 (late '60s)
Rolex Explorer I ref. 114270 (2008)

Ik zou op lange termijn de meest iconische modellen van een reeks merken in mijn collectie willen hebben en ook een zijcollecte van vintage Omega’s. Ik zal dus hier en daar wat proberen bij te brengen aan dit forum, maar blijf nog steeds actief op andere fora.

Als laatste zal ik een foto proberen(!) te uploaden.

Tot de volgende,

NielsZ

Beste collectie, welkom!:slight_smile:

Mooie collectie :~ kon ik nog maar van dromen toen ik zo jong was…
En eigenlijk nu nog steeds :+

Grtz

Mooie foto van een mooi horloge.

Welkom

Welkom Niels!

Bewonderenswaardige collectie!:~:}

Welkom , en mooie klokken…(tu)
Ben benieuwd naar de foto’s …

Pieter.

Welkom ! En mooie collectie.

Welkom … en benieuwd naar de foto’s

Top collectie (tu). Welkom

Bedankt allemaal voor het welkom heten en de appreciatie voor mijn ‘verzameling’, ik weet dat het wel vreemd kan lijken voor iemand van mijn leeftijd maar ik heb er toch zelf voor gewerkt dus op zich niets verkeerd mee :wink:

Plus ik probeer zowat de waardevaste modellen uit te kiezen zodat ik deze snel in geld kan omzetten zonder al te veel verlies, moest het nodig zijn. Verder heb ik niet zo heel veel foto’s op flickr staan maar deze is eventueel nog wel de moeite om te tonen (hoewel wat donker en er iets met de uurwijzer lijkt te schelen, maar dit is een slechte lichtinval vermoed ik)

Welkom hier, mooie collectie!

Mijn beste,

Van harte welkom Niels bij dit Mondiale horlogeforum, op Menselijke maat!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Welkom en prachtige collectie!

Hey Niels!

Wat een leuke introductie, ben erg benieuwd naar je andere modellen:) Is die speedmaster met lcd een beetje wat? Ben benieuwd hoe die eruit ziet!

Ik hoop dat je veel plezier op dit forum gaat beleven(tu)!

Mooie collectie hoor! (tu) Welkom!!

Hoi Mauzer,

Dat is een model dat men vader nieuw heeft gekocht heeft in '79. Deze heeft dan lang in een lade gelegen totdat ik geïnteresseerd raakte in horloges en ik erachter vroeg :slight_smile: Mijn vader is trouwens niet echt specifiek een horlogeliefhebber, de Omega had hij toen gekocht omdat deze kwalitatief was en vernieuwend door de quartz technologie.

Het is niet zo’n mooi model volgens velen maar voor mij heeft hij een speciale waarde en zal hem nooit van de hand doen :wink: Ik heb hem nu vaak aan bij het leren of het joggen… Oh ja voor de geïnteresseerden staat het hier op deze site van RJ Broer beter uitgeschreven! Is wel van een tijd terug, maar het verhaal is nog steeds hetzelfde :stuck_out_tongue: --> http://www.fratellowatches.com/speedy-tuesday-omega-speedmaster-quartz-lcd/

Ik ben in oktober van vorig jaar ook naar het Speedy Tuesday event in het Spacecenter in Noordwijk geweest, georganiseerd door Fratellowatches en heb daar een aantal mensen ontmoet die op horlogeforum.nl zaten, vandaar dat ik hier ook eens een kijkje kom nemen :wink:

Je collectie is nu al top!
Welkom.

gr Ron

Wow, je bent al klaar met je verzameling, niets meer aan doen. hahaha

Welkom!

welkom!

je hebt zo te lezen nog n lange weg te gaan.
n hele mooie lange weg wel te verstaan :wink:

Gave collectie. En helemaal niet gek hoor op zo een jonge leeftijd. Ik hield op mijn 21ste ook veel meer geld over als nu. :frowning: