Hallo liefhebbers. Ik ben Stijn, Steiner voor de vrienden. 34 Jaar jong en woonachtig aan de Belgische kust.
Ik lees hier al geruime tijd mee en heb vorige maand uiteindelijk besloten om een account aan te maken. Ik heb me lid gemaakt om de vele leuke plaatjes te bezichtigen en natuurlijk om bij te leren. Ondertussen heb ik al enkele plaatsjes gepost maar het werd nu toch wel tijd voor een intro.
Eind 2011 kocht ik mijn eerste horloge, een Seiko 5 SNZG15K1, hiermee is het allemaal begonnen. Met ups and downs weliswaar maar de passie voor mooie horloges is nooit helemaal naar de achtergrond verdwenen. Het kriebelt of jeukt toch telkens ik een horlogewinkel of AD voorbij loop.
Zo heb ik vorige week nog de Tudor Pepsi GMT gepast en hij deed me jammer genoeg niet veel.
Ik heb ondertussen al wat horloges gekocht en verkocht en ben momenteel gestrand op 15 horloges. De afgelopen 3 jaar is er niets nieuws bijgekomen of weggegaan.
3 Jaar geleden zijn we beginnen bouwen en is de horlogegekte wat op de achtergrond verdwenen.
Echter ben ik gedurende die 3 jaar wel tot de conclusie dat ik eigenlijk met slechts 3 van de 15 horloges een echte band heb.
De Speedmaster Pro die ik voor mijn 30ste verjaardag nieuw aankocht na er 5 jaar mijn vriendin haar oren over afgezaagd te hebben. Ik heb hem net een week op cruise naar de Noorse fjorden gedragen en betrap me er nog steeds op dat ik er soms gewoon naar sta te staren. Het is en blijft een prachtig ding.
De SKX009J, ik moest en zou de J versie hebben. Had eerst een SKX007K dan een SKX009K maar het bleef kriebelen voor de J versie. Waarom? Ik kan het niet uitleggen maar dat verstaan er wellicht wel enkelen onder jullie. Draag dit horloge nog steeds met veel plezier, kan tegen een stootje en is niet bang van water.
Casio DW-5600e, de klassieke G-Shock, om te sporten, hout te hakken (mocht dit ooit nodig zijn), etc
Oeps het zijn er 4, Seiko SNZG15K1, ik ben nogal nostalgisch aangelegd en denk niet dat ik die ooit zal kunnen verkopen. Gelukkig kost deze ook 2x niets.
Hieronder een foto van de collectie:
Van boven naar onder en links naar rechts:
Tissot Visodate Heritage PR 516 GL
Breitling Aerospace E65062, 1999
Omega Speedmaster 311.30.42.30.01.005
Rolex Datejust 1601, Sigma dial, 1972
Tudor Prince Oysterdate, Ref. 90520, 1982
Citizen Promaster Nighthawk
Seiko 5 Sports SNZG15K1
Seiko SKX009J
Vostok Amphibian 710SE
Raketa 24H Polar Watch
Casio DW-5600e
Casio A500WGA-9D
HMT Pilot Classic Black dial
Raketa Big Zero
Maranez Layan
Hiervan zijn dus heel wat horloges die geen of veel te weinig draagtijd krijgen. Er zijn er ook bij die ik wel regelmatig draag maar waar de klik er toch net niet is of de klik verwaterd is. Dit is het geval met de Datejust, Aerospace en de Amphibian.
Wat zal de toekomst brengen? Daar ben ik nog niet helemaal aan uit, ik loop er al een tijdje mee om alles te verkopen en enkel de 3 (4) bovengenoemde horloges te behouden. Maar ik heb toch wel wat verlatingsangst. Aan de andere kant is nog heel wat moois wat ik ooit zou willen dus dan moet er wel plaats gemaakt worden. Ook is het jammer om horloges ongedragen in een doos te laten zitten.
Waarvan loopt het water me momenteel in de mond?
Oris Divers Sixty-Five Bronze Bezel. Heb deze onlangs gepast en foto’s doen dit horloges geen eer aan. Ik ben er warm voor geworden terwijl ik ze op foto nog steeds niet mooi vind. Wellicht komt deze er binnenkort in.
Zenith Chronomaster Original, prachtig horloge met een mooie historie. Nog niet gepast dus nog geen idee of het wat is op mijn pols.
Rolex Day-Date 18238, als ik die toon aan mijn vriendin noemt ze me een pooier. Daar heb ik schijt aan, vind het een prachtig horloge. Eigenlijk vind ik de 18038 nog net wat mooier maar ik zou de double quick-set missen, dat heb ik al ondervonden bij de 1601. Misschien nog een tikkeltje te jong maar ach je leeft maar één keer.
Jaeger-LeCoultre Master Ultra Thin Moon in rosé goud. Mooi mooi mooi. Ook nog niet gepast.
Audemars Piguet Royal Oak 15202, tja, buiten bereik.
Andere kanshebbers die me ‘s nachts wakker durven houden: een vintage Seamaster 300, Cartier Tank, een vintage Datejust maar dan met quick-set en ik vergeet er wellicht nog een paar.
Bedankt om mijn verhaal te lezen en tot binnenkort.