Introductie

Heren en dames,

Even introduceren:

Arjan is de naam en fervent wijn- en horlogeliefhebber (in willekeurige volgorde). Andere ( lichtelijk) afgezworen hobbies: klassieke auto’s met name Alfa en Maserati.

Nu over horloges. Al jaren de wens gehad een horloge “voor het leven” aan te schaffen. Maar ja wat te kiezen. Eerste optie was de Breitling Superocean Heritage 46 in zwart maar die was op het moment van beschikbare centjes uitverkocht. Die komt dus later dit jaar naar ik hoop.

Toen op een horloge gestuit dat me in al zijn eenvoud wel aansprak en dus meteen maar gekocht. Nog geen foto maar het gaat om de (mondvol) Omega Seamaster Railmaster Aqua Terra XXL. Sober, redelijk groot, mooie kleur (donker antraciete wijzerplaat) en donkerbruine krokoband met vlinder/clipsluiting.

Nu ben ik benieuwd of er voor de railmaster bandjes in diverse pluimage verkrijgbaar zijn (origineel Omega) zoals roggeleer, struisvogelleer en bedenk het maar…Iemand tips?

Verdere wensen: Dit jaar nog de Breitling aanschafffen en als het lukt volgend jaar de Blancpain Fifty Vathoms (mooooooi).

Ik hoop hier wat regelmatiger te posten en te genieten van de verhalen en plaatjes.

Groet,

A

Mijn beste,

Wees welkom.
Hierbij wens ik je een aangenaam verblijf binnen de gelederen van dit robuuste forum.

Een forum welke zich kan evenaren met het aroma der ‘Grand Cru classé’, de passie van ‘Alfa Romeo’ en de majestueuze grandeur van ’Maserati’.
En de Omega Seamaster Railmaster Aqua Terra past hier natuurlijk volledig bij.:wink:

Orologio Signaturis Temporis

welkom, en ja wen maar vast aan het chique taalgebruik van Tissot62 :wink:

Chique taalgebruik ben ik gewend vanuit verleden als de Alfa of Maserati het weer eens niet deed (%#$@@&&)

A

Ahhhhh… Een Alfa liefhebber. Ik mis mijn 156 nog steeds.

Welkom op het forum

euhm…das een Fiat met alle respect ;-). Ik heb het over achterwielaangedreven Alfa’s en de laatste was de 75 (of de ES30).

Maar nog steeds een fijne auto een 156…

A

Welkom op deze site,

Hele mooie klok, vind hem eigenlijk mooier dan de huidige Seamasters, maar dat is een kwestie van smaak.

gefeliciteerd met de aankoop en nu nog de foto.

groeten

Ed

Welkom op dit forum en van harte met je nieuwe aanwinst. Mooie klok en ik denk dat je originele Omega bandjes wel gewoon bij de dealer zou moeten kunnen bestellen, kost dan wel geloof behoorlijk wat geld. Je zou ook eens hier kunnen kijken:

Welkom hier, Giulia! Uiteraard wachten velen hier met spanning op de foto’s van je nieuwe aanwinst.
En zo te horen, heb je een gedegen smaak! (tu) Laat ons vooral meegenieten!! :slight_smile:

Hallo Giulia,

Welkom op dit leuke horlogeforum. Zo te lezen kunnen we nog mooie horloges op dit forum tegenkomen!
Vroeger had een collega van mij een Alfa Giulia, dat was wel de snelste van alle andere collega’s, maar hij was toch altijd als laatste op de plaats van bestemming, omdat hij eerst het (aluminium) motorblok ‘warm moest rijden’:).

Groeten, Tom Vreeken.

Welkom op het forum. Je hebt een heeeele mooie naam gekozen. Het wordt tijd dat die van mij weer eens op de weg komt…

Rob

wees welkom op dit geweldige forum en een prachtige aanschaf de railmaster.
en ik hoop nog veel mooie plaatjes van je horloges te bewonderen op dit forum gr hans

Hoi Arjan,

Welkom om dit mooie forum. Het zal je lust tot aanschaffen van fraaie klokjes bevorderen.

De Railmasteris een prachtig horloge. Geniet er van en geef hem voldoende draagtijd zodat hij minder vaak stilstaat dan een Alfa :wink:

Groeten,

Martin

Welkom! Hoe groot is die XXL ? Is dat niet die pannenkoek van ruim 50mm ?

Waar komt de rare combi Seamaster Railmaster vandaag ? Ik zie dat niet zo voor me.

Anyway, we zien de foto’s graag tegemoet.

Groet
Mark

49,2 MM om exact te zijn.

Prachtige mogelijkheden voor wat bandjes betreft zeg daar in Parijs. Schrok heel ven van de prijs totdat ik beseft dat Omega voor een “standaard” krokobandje ook al bijna € 300 vraagt. Toch maar eentje bestellen of even langsgaan…Zwart rog me zwart kalfje aan binnenkant lijkt me wel wat…

Groet,

A

Hééél mooi! De Seamaster Railmanster staat ook op mijn wishlist. Eindelijk een vooraanstaand merk dat boven de 47mm uit durft te komen. Met zwarte plaat/bruine band voor mij de mooiste combinatie.

Welkom op dit boeiende forum. Hier zijn, zo blijkt, vele lotgenoten met dezelfde passies, verlangens en dromen. :smiley: