Introductie

Welkom, mooie collectie :ok_hand:

Welkom.

Geweldige collectie, top!!!

Wow, flinke collectie! Ik heb nog even te sparen :wink:

Welkom! Knappe gmt master!

Mooie collectie maar een SKX waar je zelf alle littekens op veroorzaakt hebt verdient een beter lot.
Laat bij Rob een nieuw uurwerk en glas monteren en je beater is weer helemaal bij.
De sporen van gebruik natuurlijk wel laten zoals ze zijn.

Welkom (terug) en herkenbaar hoe de verzamelwoede is ontwikkeld ( ik zit nu in een vintage fase). Ook erg leuk een keer iemand te zien op dit forum die zonder hooghartigheid van elk segment kan genieten, zonder zich laatdunkend uit te laten over Seiko enz. :+1:

Welkom terug en eindelijk weer een echt mooi introductie verhaal!
Top collectie ook!

Bizar, toen ik dit las begon ik me een soort schuldig te voelen. Meteen m’n 007 opgezocht en om dan ook Ć©cht compleet te zijn, zijn twee voorgangers ook maar uit de mottenballen gehaald.

M’n allereerste, echt zelf aangeschafte horloge (Fl. 94,- als ik me niet vergis) Destijds nog op een zwart leren bandje, later op matchende titanium rekband. Dit was een anywhere, anytime horloge en ik vermoed dat er nooit meer een horloge zoveel polstijd gaat krijgen als deze!

Toen m’n vernieuwde kennismaking met de wondere wereld van de horloges, een (eveneens) titanium Seiko Kinetic. Met een flinke V-kras op het glas, wist ik veel dat er ook zoiets als saffierglas was. Het typenummer moet ik jullie schuldig blijven.

Last but not least, de SKX007. De stalen band is al lang en breed uitgelubberd en dit is volgens mij de 3e nato die aan z’n end is. De kast is op zich nog prima, ik zal eens broeden op een revival.

Oudgedienden verzameld

Zie er geen enkele reden toe om zo te denken. Iedereen zijn smaak. En zijn waarde. Bepaalde vintage staat mij zeker aan, maar wint het op dit moment niet van de ā€˜modernen’.

Ik kijk in het algemeen meer naar specifieke modellen, zonder daarbij over ā€˜het merk’ te oordelen. Er zijn genoeg merken die een hele massa modellen hebben waar ik niets aan vind. Het is aan mij degenen te vinden die me wel bevallen.

1 like