Ik had het niet beter kunnen verwoorden!
Individualiteit en exclusiviteit heeft zijn prijs.
Een Rolex kost minstens het dubbele:)
Op dit moment wordt er inderdaad al over nagedacht. Een dames model en een volgend heren model (automaat).
Amen!
Dat ben ik helemaal met je eens . Rolex is een massaproduct. Dit inderdaad zeker niet. Ik neem dat je om dit horloge te kunnen waarderen, je je eigen referentiekader aan te kant moet zetten (want is het een relatief een sloot geld voor een kast) èn het horloge in het echt moet gaan zien. En dat ga ik ook bij gelegenheid doen. Ik raak langzamerhand geïntrigeerd
da’s mij ook overkomen… 'k ontmoette Michiel op de Rikketik… hij herkende mij aan mijn Horloge… wie kan dat zeggen?..
In eerste instantie, vanwege mijn toch wel afkeer van 3D printen, had ik ook zo mijn bedenkingen… maar, zoals hij me uitlegde, hoe hij het 3D printen gebruikt… da’s andere koek… en de hele gedachtengang erachter… dat maakte dat ik toch gegrepen werd…
een CNC Freesbank of Draaibank is qua productietempo nog steeds veruit superieur aan de snelheid van een 3D printer… ook zijn ze veel zuiverder… maar door een mix van zowel 3D printen en CNC nabewerken heeft hij dit horloge zo kunnen maken…
Lang verhaal kort… Ja… ik ben om… nu alleen de staatsloterij nog winnen…
@Arie_Kabaalstra Heel mooi Jan!
Met 3D printen kun je nieuwe vormen maken en spelen met de texturen. Conservatieve methoden maken het af. Het laatste (de staatsloterij), daar wacht ik ook nog op. Volgende modellen, en evoluties van deze, zitten in de pijplijn, maar nu alleen nog zo ver komen dat ik ze kan gaan maken.
Het soort ambassadeurs zoals jij hebben beginnende merken nodig, het enthousiasme dat daaruit volgt is een drijfveer, en met de verkopen komt de ontwikkeling. Bedankt!
Groetjes,
Michiel Holthinrichs
Voor allen (als het toegestaan is op het forum @Jurgen ?) de film die het print-bedrijf heeft gemaakt waarmee ik samenwerk. Ook voor hen was het project een uitdaging, en ik prijs mij gelukkig dat ze met mij dit wilden aangaan.
Het laat een deel van het idee van het ontstaan, en een deel het maakproces zien. Ik probeer hiermee niet via dit kanaal te verkopen, maar wel een inzicht te geven in het proces. En zoals voor iedereen geldt, zinnige reacties zijn altijd waardevol.
Met vriendelijke groeten,
Michiel Holthinrichs
Nadat ik mezelf van de stoel had opgeraapt, heb ik er ook eens geprobeerd met een andere blik naar te kijken. Kast is en blijft zeer duur, maar ik begrijp nu wel beter de passie en ambachtelijkheid achter de prijs. Ik denk dat deze maker het geld meer verdient dan Rolex… Kortom, ik begin ook wel wat geïntrigeerd te raken.Om het geheel in de context te kunnen plaatsen, ben ik wel benieuwd hoe het horloge is afgeregeld. Als dat OK is, dan
Dat zeker!
Mischien een beetje off topic maar wat een mooie verzameling vintage chrono’s zie ik op het filmpje voorbij komen
Weet je wat ik zo jammer vind, echt jammer??? Dat eeuwige geneuzel over over de prijs. En als het dan over geld gaat gelijk en meteen Rolex erbij halen. Terwijl iedere boerenlul ziet dat dit horloge (mooi ding, echt!) niet te vergelijken is met Rolex.
Persoonlijk vind ik dat 3D printing onzin, hoeft er van mij ook niet zo prominent op te staan. Los daarvan, mooie klok met een bijzondere case!
Tja, als het geld tegen de plinten klotst is het geen issue.
Anders zullen mensen altijd afwegen waar zij hun gespaarde geld aan uitgeven.
Maar mijns inziens zijn het toch prijzen die mensen aanmoedigt afwegingen te maken.
Waarmee ik niet wil zeggen dat dit geen prima aankoop kan zijn.
Weet je waar ik dan tegelijk onbedaarlijk om moet gniffelen… als je degenen die 'm te duur vinden vraagt “wat is jouw droom horloge?”… dan komen ze met een Zenith El Primero, een Patek Philippe Nautilus of Overseas… of een andere peperdure exoot…
Klopt, maar ik vind het jammer dat een topic zo snel over de prijs gaat i.p.v. het horloge. Altijd weer: Rolex is te duur! Of: Koop maar een Seiko want dat is altijd goed en niet duur!
Snap je punt en snijdt ook hout.
De El Primero is duur maar niet peperduur en als occassion met wat geduld zelfs haalbaar …
Ben na mijn Staudt avontuur wel wat huiverig voor een eerste serie
Maar ik vind dit een prachtig horloge ondanks dat de signatuur voor mij wel wat subtieler had gemogen
Hey @koekoek, Thanks! Vintage chrono’s zijn echt een liefde van me! Allen gekocht en gerestaureerd. Voor het ontwerp van de Ornament 1 komt veel inspiratie daar vandaan!