Investering, cadeautje voor jezelf, hobby: waarom koop jij een horloge?

Ik koop het als liefhebber. Kan echt genieten van een horloge, plus de passie die sommige leden hier delen is ook heerlijk.

3 likes

Omdat ik het horloge mooi vind :blush:

2 likes

Ik heb voor anders gekozen.

Verzamelen zit niet in mijn persoon, en kopen om te verzamelen zal ik dus niet snel doen.

Mijn zeven horloges zijn stuk voor stuk door mij gebruikt als dagelijks horloge. Mijn verzameling bestaat dus uit mijn oude horloges. Vorig jaar ben ik begonnen om ze allemaal weer werkend te krijgen. Dus zijn er een paar naar de horlogemaker geweest.

Ik koop eigenlijk geen horloges, ik koop voor mijn oude horloges een nieuw leven.

2 likes

Liefhebberij. En voor restecp bij de b*tches natuurlijk.

In ieder geval niet voor de centjes. Ga een paar honderd euro verliezen op een Aquastar en krijg je er hopelijk een kopje koffie tijdens de deal voor terug :rofl:

5 likes

Om mee te sporten.

Restecpa!

7 likes

Vrijwel uitsluitend liefhebberij. Ik geniet van horloges vanwege de vormgeving, de techniek, de gebruikte materialen … Ik denk dat een klein stukje investering ook meespeelt. Ik zou denk ik geen horloges van 5K of 30K kopen als het horloge de dag erna waardeloos zou zijn op de tweedehands markt. Maar met afschrijving (zeg de helft in 5 jaar) heb ik geen probleem. Dus als je ‘investering’ moet interpreteren als ‘iets dat eigenlijk meer waard moet worden of zijn waarde tenminste moet behouden, nee dat hoeft niet.

1 like

5 likes

Eens😂

Ik heb nog een ergere he, heb je die ook gezien? Iets met een bandje op een casio.

3 likes

En inmiddels zijn we er wel achter dat het je niet helpt om sneller TL-2 te worden…

2 likes

Dat is nog eens een ware verzamelaar! Maar soms is nieuw kopen ook zo leuk!

2 likes

HEBBEN HEBBEN HEBBEN

4 likes

Dat is nou eens een goede verzamelaar, heel goed om te horen!

1 like

:+1:

1 like

Andere reden:

Ik ben een ekster en hou van bling.

1 like

Als ik een grote jongen ben geweest koop ik een cadeau van iets waar ik een groot liefhebber van ben, namelijk horloges, dat geeft me een goed gevoel dus dat is ook een soort investering in mezelf.

Ik heb dus anders gestemd.

2 likes

Vrijdagavond, zondagmiddag?
Serieus, sarcastisch, spot-on. Heerlijk :joy::popcorn::+1:

Tjonge dan heb je wel uitgepakt. :partying_face:

1 like

Ik kan er maar 1 aanvinken. Is toch gewoon een combi van alle puntjes. :sunglasses:

2 likes