Investeringstip, dameshorloges, nu instappen!

Zoals veel mensen weten zijn dameshorloges weinig waard, of in ieder geval een stuk minder dan die voor heren. Een gebrek aan interesse voor techniek, of simpelweg geen behoefte aan tweedehands is daar waarschijnlijk de reden van. Toch is dit vanuit een duurzaamheidsgedachte erg jammer, ook omdat het kwalitatief vaak zeer goede horloges zijn.

Nu heb ik weleens na zitten denken wat er nodig is zodat dames ook horloges gaan waarderen en ik ben toen tot de conclusie gekomen dat er een breakthrough moment nodig is, iemand die het goede voorbeeld geeft en vintage horloges in de mode brengt. En wat schetst mijn verbazing, dat moment lijkt nu te zijn aangebroken. Wie horlogenieuws heeft gevolgd de afgelopen week weet dat de Cartier Tank van Jacky Kennedy onlangs is geveild, en wat schetst mijn verbazing deze is gekocht door Kim Kardashian, niet direct het voorbeeld van mijn soort bekendheid maar desalniettemin iemand met een enorme schare fans en ditto media aandacht.

De toekomst zal het leren maar het zou mij niet verbazen als de vraag naar vintage premium dames horloges gaat stijgen de komende tijd…

Grijp die kans, in het ergste geval heb je alvast een moederdag cadeau voor volgend jaar…

7 likes

Komt mij meest recente uitspatting toch van pas.

6 likes

Ik denk dat dit meer te maken had met de oorspronkelijke eigenaresse dan het horloge.

Een Tank is geen slecht horloge, maar is normaliter niet zulke bedragen waard.

2 likes

Uiteraard, het gaat ook niet om het bedrag, het gaat er om dat deze mevrouw straks aan de lopende band wordt gefotografeerd met een vintage dameshorloge…

1 like

Heel misschien dat het horloge iets bijdraagt aan dat wat ze ontbeert: klasse en stijl.

4 likes

Ik geloof ook niet dat het contrast groter kan zijn, Jacky de elegante en stijlvolle first lady en Kim, bekend geworden door een sextape…

2 likes

Ze doet iig d’r best :slight_smile:

1 like

Ik was hier niet van op de hoogte, leuk! Ik kom op Instagram wel vaak dameshorloges tegen, als duo met her heren-model. Maakt het gelijk een leuke set.

1 like

Heeft zij jou dan niets laten weten van haar aankoop? Ik zou maatregelen nemen tegen je vriendin Jelle!

3 likes

Sterker nog, ik zie zelfs al, dan wel de hippere variant, mannen met een kleiner -zeg maar dames- horloge lopen!

2 likes