Investing in vintage watches

Dus en Rolex kost eigenlijk niet meer dan 45 euro aan materialen … :thinking:

2 likes

Ja wat moet je hier nu mee.
Wordt er niet echt wijzer van.
Natuurlijk kosten de materialen weinig zeker als je de ijzererts prijs rekent.
Het gaat om het bewerken natuurlijk.
Maar blijft net als beleggen je weet het nooit.
Zo ook is het een mode trend was is nu in?
In de corona tijd was het sky hi en nu weer ingestort.
Maar blijf het knap vinden dat de Rolex nog altijd zo hoog staat.

Staal is niet duur he

Vond het wel een vermakelijk verhaal. Ikzelf koop gewoon wat ik mooi vind of wat me in de portemonnee past als het horloge in werkende staat is of wanneer het moet worden gerepareerd.

1.5 miljoen per jaar?
je zou bijna denken dat dan iedereen wel een Rolex moet hebben.
en zoals hij al aangaf, je ziet de “motor” niet zitten, dus hoeveel lopen er wel niet rond met “crap” op hun pols?
maar dat geld ook wel voor elk ander gerenommeerd merk :expressionless:

Klopt. Bij aanschaf van duurdere horloges kijk ik dan ook altijd onder de motorkap. Komt bij dat ik die het liefste persoonlijk ophaal ipv op afstand kopen, versturen en dan maar hopen dat het goed komt. Heb op dit moment een hoop gezeik met DPD … heb een horloge verstuurd met DPD en moet richting Frankrijk. Geen status update of niets en ze kunnen mij niet zeggen waar het pakket zich bevind. Volgens de laatst update ligt het nog steeds op het inleverpunt … vanaf vorige week donderdag al. Dan voel ik me als verkoper richting de kopende partij redelijk voor schut gezet. Gelukkig snappen ze het en houd ik ze op de hoogte, maar leuk is het niet.

Dit vind ik eigenlijk het belangrijkste

2 likes

Ik krijg nog geld van die vent :joy:

dit is wel heel simplistisch - “buy the original gems and you will always get a nice return of investment”

sympathieke man. Maar als dit je basis is om te investeren in vintage horloges, ga je geheid nat.