Invicta 1953 als modbasis/show je 1953-mod

Hi all!

Na een vlotte deal met @Peroni komt er een 1953 mijn richting uit.

Ik wil de bezel insert en caseback veranderen en een custom dial laten maken.
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die het een goeie modbasis vindt.

Heeft er iemand reeds exacte afmetingen van de dial en bezel insert genomen?

Online vond ik nog geen onderdelen maar ben benieuwd of er door jullie toch al leuke mods werden gemaakt.

Zoja, show ze hier :sunglasses:

Groeten!

2 likes

Zit een op seiko nh35 uurwerk in. Alles daarvoor past dus.

Of wil je een geheel eigen dial laten maken?

Ik heb verder geen mod ambities

1 like

De grootte van de bezel insert lijkt me toch af te hangen van de afmetingen van het horloge zelf (en de bezel) , niet alleen van het binnenwerk.

Wat de dial betreft weet ik ook niet of ie bij Invicta gewoon 28.5 is. Ik hoopte dat iemand op het forum al even mijn denkproces was voorgegaan en de dial had opgemeten.

Ik wil inderdaad een eigen dial laten maken met eigen tekst. Dat is toch het idee :slightly_smiling_face:!

Hopelijk wel.

3 likes

Bedankt voor je waardevolle inbreng.

2 likes

Als op het forum enkel “waardevolle inbreng” geplaatst mag worden, kan 3/4 er wel uit.

9 likes

Laat het ons dan houden op een bizarre keuze van je vrijetijdsbesteding.

Proost :beers:.

3 likes

Ik lees graag mee, heb net invicta geen ervaring qua modificeren.

1 like

Als u er een datumvenstertje in weet te draadvonken :joy:

2 likes

:joy: :joy:

Qua bezel insert kan ik je alvast helpen: de outer diameter is 38.6 mm en de inner diameter is 31.5 mm, althans volgens iemand die er zijn digitale schuifmaat had tegen gezet op een ander forum. Ik heb ook wel interesse in een andere insert aangezien de mijne lelijk beschadigd is, dus ik volg het topic!

3 likes

Top, hier kan ik al wat mee!

1 like

Zo, weer even wat leven in de brouwerij!

Nu is het een lefty :upside_down_face:

Iemand nog bekend met een leuk adresje waar je 31mm, 32mm of 33mm wijzerplaten kan vinden en eventueel een bezel insert die past?

3 likes

@Barboendel is vermoedelijks de man die je kan helpen.

2 likes

Zo’n vermoeden had ik al ja :slight_smile: Maar ik wou eerst de “reguliere” kanalen eens proberen voordat wij het over een custom wijzerplaat hebben.
Mocht dat niet lukken dan kom ik vanzelf bij onze Gilt-meister terug :+1:

De gemiddelde platen voor een nh binnenwerk zijn kleiner dus die maat wordt moeilijk te vinden vrees ik.