Na een vlotte deal met @Peroni komt er een 1953 mijn richting uit.
Ik wil de bezel insert en caseback veranderen en een custom dial laten maken.
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die het een goeie modbasis vindt.
Heeft er iemand reeds exacte afmetingen van de dial en bezel insert genomen?
Online vond ik nog geen onderdelen maar ben benieuwd of er door jullie toch al leuke mods werden gemaakt.
De grootte van de bezel insert lijkt me toch af te hangen van de afmetingen van het horloge zelf (en de bezel) , niet alleen van het binnenwerk.
Wat de dial betreft weet ik ook niet of ie bij Invicta gewoon 28.5 is. Ik hoopte dat iemand op het forum al even mijn denkproces was voorgegaan en de dial had opgemeten.
Ik wil inderdaad een eigen dial laten maken met eigen tekst. Dat is toch het idee !
Qua bezel insert kan ik je alvast helpen: de outer diameter is 38.6 mm en de inner diameter is 31.5 mm, althans volgens iemand die er zijn digitale schuifmaat had tegen gezet op een ander forum. Ik heb ook wel interesse in een andere insert aangezien de mijne lelijk beschadigd is, dus ik volg het topic!
Zo’n vermoeden had ik al ja Maar ik wou eerst de “reguliere” kanalen eens proberen voordat wij het over een custom wijzerplaat hebben.
Mocht dat niet lukken dan kom ik vanzelf bij onze Gilt-meister terug