Invicta 1953 VS Corgeut met Miyota!

Uiteindelijk gaat het erom wat je betaald.
Met of zonder BTW en Reclame kosten enz.
Op Schiphol betaal je ook geen BTW en of onderhandelen.
Gaat om mijn euro’s en wat je er voor betaald

Dat is dus “niet fair”. Dan legt in elk geval alles het af bij een van de vrachtwagen gevallen Rolex a 100 euro.
Allemaal troep. Ook Corgeut. Rolex afwerking is veel beter.

Die invicta op zn Chinees zou ook 50-60 euro kosten. Zonder btw. Zonder Europese lonen te hoeven betalen. Vergelijkbaar met Corgeut. Wat het denk ik over de hele linie wel is.

150 euro vind ik de Invicta niet waard. dan is een Seiko turtle oid gewoon beter.

1 like

Precies, zo moet je telkens weer kritisch zijn wat je koopt, al doende leren😀. De Festina had een echt blikkerige bracelet die al snel stuk ging, ik heb daar een leren band opgezet en het horloge aan m’n oudste zoon gegeven, hij heeft er inmiddels al drie jaar plezier van (Miyota Quartz).

2 likes

Heb ik iets gemist ?
Welke ophef ? Of bedoel je al de opwinding over de vroege levering ?

Ja een skxje blijft de allerfijnste optie in dit segment.

1 like

Seiko turtle is wel 2x zo duur meteen :sweat_smile:

1 like

220 toch origineel? Deze invicta 150…

Mag dat Invicta-ding er ook af ?

6 likes

Ik denk dat de listprice van de schildpadden een euro of 400 is/was.

1 like

Zou kunnen. Had 220 in mijn hoofd als prijs. Invicta verkoopt ze nu voor 150. Dat is teveel voor dit ding.

Heb voor 150 of 200 gewoon liever een 5kx of turtle. Of orient Mako 2.

1 like

Ik heb een Corgeut gehad en nu de 1953 mogen ontvangen uit de inkoopactie. Waarvoor nogmaal mijn dank aan de initiatiefnemers :+1:

Het verschil in kwaliteit is redelijk dramatisch. De Corgeut wint op alle fronten. Ik weet dat het een Tudor imitatie is, maar dat lijkt me als we het ook over de 1953, niet zo relevant.

Ik vond het enthousiasme rondom de inkoopactie geweldig om mee te maken. Dat alleen was de prijs al waard :wink: Hou ik hem? Nee. Het wordt een verjaardagscadau. Ik hoop dat ik er iemand blij mee maak & als die zich hierdoor meer voor horloges gaat interesseren, hebben we weer een zieltje erbij :+1:

2 likes

Ik verwacht nu op.korte termijn een Corgeut-inkoopactie !!!

Ik doe mee !

  1. SybrenAnne (maar wel een no date)
3 likes

En geen loup.
1 SybrenAnne.
2 Jesus.

1 like

Corgeut is volop te verkrijgen op Ali

Dat weten we toch. Mag ook een ander merk zijn.:watch:

Heb ik iets gemist?

Het zijn twee zouteloze hommages van twee horloges die ik in de originele versie ook al zouteloos vind, dus ik kan me er niet over opwinden eerlijk gezegd. Als een ander de ouwe sub of de BB mooi vind maar de doekoe niet heeft, prima toch?

Slecht zal het niet zijn, maar je krijgt altijd waar je voor betaald hebt.

In beide gevallen hebben ze wel een hommage gemaakt van de meest smaakvolle versie van het origineel. De no-date sub en BB met ronde tekst. Da’s dan weer goed gekozen.

1 like

Hoeft ook niet, op beide staat dat ze “self-winding” zijn.
:stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Die Corgeut heeft toch een 8215 uurwerk? Doe mij de nh35 maar.

1 like

Schaamteloze kopie is het !

Draag nu al weer een tijdje deze Corgeut hommage en ben er zeer tevreden over.

20 likes