Invicta 1953 VS Corgeut met Miyota!

Nu even een eerlijk vergelijk i.p.v. Omega.
Als eerste ik heb 6 Invicta’s en zijn leuke horloges
Maar waar komt die bezetenheid nu vandaan?
Kudde gedrag?
Deze Invicta 1953 is niets beter dan alle andere Invicta’s
Vergelijk de duikring de kartels die zijn ven de Corgeut veel mooier afgewerkt en preciezer.
De vertanding is veel preciseer Invicta meer met oude frees en of snelle aanzet. (Ruwer)
Ook de gehele afwerking van de kast is veel mooier zoals duurdere merken.
Het blikken bandje van Invicta is het zelfde als elke prodiver.
Net zoals de sluiting stelt niets voor gewoon simpel blik.
Maar zoals ik altijd zeg met Invicta je moet niet klagen je weet het gewoon!
Het bandje van de Corgeut is van hele hoge kwaliteit zie ook de sluiting.
Echt heel mooi afgewerkt en nauwkeurige passing van de schakels.
Dan de schroefkroon (Invicta) Oeps het schroefdraad is zo grof gesneden met een oud snijplaatje en tapje dat je het gewoon voelt schuren over elkaar.
Ook als je het gewicht voelt van beide is de Corgeut zwaarder en voelt beter aan.
Dus niet dat deze Invicta slecht is.
Het is gewoon Invicta dat is het gewoon niet meer en niet minder.
Al met al vind ik dit een beter vergelijk.
Maar iedereen plezier met de 1953
Ik pak het niet uit de plastic en laat het gewoon in de doos.
Ik zou mij er nu aan ergeren om het te dragen met al die ophef van nu.
De ander Invicta’s draag ik wel is niet zo’n ophef over maar gewoon eerlijk Invicta
Dus goedemorgen HF even wakker worden.
Maar was wel leuk deze actie wel gezellig samen doen.
Das Lief en Mooi i deze tijd.
Dus alle veel plezier met de 1953!

9 likes

Wat kost een Corgeut? Heb echt geen idee.

1 like

Het zelfde als de Invicta !!!
Zou je niet zeggen hé voor die kwaliteit!
Dus beter vergelijk!

3 likes

Helder :joy::+1:

2 likes

Jij ook gefeliciteerd met jouw NA en veel plezier er mee gewenst😀!

5 likes

Dankjewel jij ook!
Maar wat vind je er zelf van ?
Mijn vergelijking ?

1 like

De Corgeut heb ik gehad, de Invicta niet. De Invicta heeft nog enige vorm van eigen ontwerp en komt in een mooie doos met service en garantie. De Corgeut is eigenlijk gewoon een fake Tudor met een ander logo op de plaat. De eerste series hadden zelfs een Tudor roos op de kroon. Dat spreekt voor mij sterk in het voordeel van de Invicta.

3 likes

Het gaat mij erom dat het nu zo hot is.
En om de kwaliteit !
Mooi en of doos is persoonlijk natuurlijk

1 like

Ik heb m’n review al lang geleden neergeploft, we moeten inderdaad niet doen alsof het goud is maar aan de andere kant toch veel waarde voor het geld. Zou ik ‘m opnieuw kopen? Nah. Voelt te veel als de horlogedoos opvullen met spul dat toch de liefhebbers-moeite niet waard is. En daar word ik alvast niet enthousiast van. Zeker niet nu iedereen ‘m heeft en ik de foto’s al beu ben als koude pap :sweat_smile:

Leuk ding, vooral voor vakantie ofzo waarbij je zonder schrik wil rondlopen, zwemmen, horloge wil achterlaten op hotel, en wat nog. De afwerking is niet top; lichte krasjes, vlekjes (minimaal hoor, en typisch dingen die je er na een weekje dragen toch op hebt), goedkoop ogende onderdeeltjes moet je voor lief nemen. De bracelet is de moeite niet waard. Bezel klikt netjes (en zelfs goed uitgelijnd), en de schroefkroon doet wat ie hoort te doen, maar niet op een aangename manier - vastschroeven voelt altijd alsof je iets ‘fout’ aan het doen bent en op de verkeerde draad aan het draaien bent - typische ‘feel’ van de goedkope schroefkroon systemen. Leuke doorkijk achteraan. Werkje heeft hacking, wat aangenaam werkt. Accuraatheid laat ik straks nog iets over weten.

Verder is het ding een tikje te groot, en zeker een tikje te dik. Beetje klomp op de pols, ondanks het goede maatje van 40mm. Wat mij stoort is dat de wijzerplaat erg diep ligt, een hogere plaat met bollende plexi was zo veel keer leuker geweest. Lume nog niet getest, maar dat boeit mij doorgaans ook niet veel.

Al bij al leuk beatertje en zeker zijn geld waard.

Doe jezelf een plezier, leg er 100 euro bij en koop een Dan Henry. Worlds apart in beleving.

4 likes

Dat is weer ieder zijn ding ik dus niet!

1 like

Het is een Invicta van €95,-
Prima deal via HF en Kasper en alle deelnemers zijn er erg blij mee.

De vergelijking van Hans was positief van toon (zoals gebruikelijk :slightly_smiling_face: ) en nu volgen de kritische epistels middels vergelijkingen met AliExpress horloges?

Laat mensen toch gewoon blij zijn met hun nieuwe Invicta duiker; wat een gedoe. :face_with_raised_eyebrow:

11 likes

Natuurlijk mogen ze blij zijn maar je moet het ook niet de hemel in prijzen !
En ook gewoon met je voeten op de grond blijven staan.
En het komt allemaal ui China dus dat maakt niet uit hoe het hier komt!

Van het merk Corgeut had ik tot nu toe niet eerder gehoord, op de foto ziet het er goed uit, maar ik kan daar verder geen oordeel aan geven. De Seamaster heb ik al twee jaar, de Invicta heb ik op dit moment nog niet eens een hele dag, maar voor de €95,00 die ik heb betaald aan Invicta vind ik dat ik waar voor m’n geld heb gekregen, ik kan niet anders zeggen dat het een erg leuk horloge is. Het Seiko uurwerk zal het jaren gaan volhouden. Zoals gezegd is mijn vergelijking net zo ludiek als de hele Invicta actie. Tot drie jaar geleden was mijn duurste horloge een Festina van €74,95 bij Lucardi, de kwaliteit van deze Invicta, inclusief de bracelet is in alle opzichten aanmerkelijk beter. Nu ik me (sinds onze kinderen de deur uit zijn) iets duurdere horloges kan veroorloven, merk ik dat ik nog steeds met de ogen van een student/arme muzikant kijk😀.
In ieder geval geniet ik van al m’n horloges!

15 likes

Aha dus aan jou de nobele taak de Invicta fanboys weer met hun voeten op de grond te zetten?

Laat ze toch gewoon enthousiast zijn; wat een vervelend gedram!

En als je je eraan irriteert: zet het topic op negeren.

Ik heb geen behoefte aan jou drang te relativeren en al helemaal niet aan vergelijkingen met Chinese troep.

4 likes

Ja dan is de Invicta beter dat klopt!
Ik heb de Omega ook en ook de Chronograaf !
Maar dat is toch wel een heel ander verhaal die zijn zoveel mooier.
Maar vind ik ook geen vergelijk.
En vergelijken kan ik met meer dan 80 horloges van heel duur tot heel goedkoop.
Ik koop gewoon wat ik mooi vind vandaar.

1 like

Ja jij bent altijd een beetje negatief maar dat geeft niet.
Je hebt het over Chinese troep ? Dat is Invicta ook!
Maar heb je wel eens een Corgeut in je handen gehad?
Het gaat gewoon om een vergelijk dat is alles.
En iedereen mag er blij mee zijn.
Ben ik ook met mijn 6 Invicta horloges.
Wees lief!

1 like

Dank je wel voor het antwoord, maar €74,95 en €95,00 liggen wel dicht bij elkaar en is dus in dat opzicht vergelijkbaar, bij Invicta kreeg ik voor €20,00 verschil echt wel heel veel meer!

1 like

Ik niet. Alleen al vanwege de interpunctie.

Tis echt een kwaliteit van je om mensen tegen je in het harnas te jagen he?

De invicta is prima voor wat het is. Een 100 euro horloge. Prettig movement, leuke kast, relatief eigen design. Voor die 100 euro vind ik m helemaal ok al zal hij niet veel draagtijd krijgen. Vooral voor vakanties enzo.

Corgeut is denk ik inderdaad beter voor het geld… aangezien er geen btw wordt betaald, China gratis verzending doet en andere trucks worden uitgehaald om de prijs te drukken. Euro voor euro amazing. Loreo, Parnis en Paganis zelfde verhaal. Euro voor euro helemaal top.

Helemaal fair is het niet.

1 like

Dat ben ik met je eens.
Maar heb ook een Invicta van die E 74,95 die ook veel minder is.
Maar ook een Grand Diver die wel een hele mooie band heeft.
Dus zo zie je maar.


E74,95 Simpel

Mooie sluiting in de band!

1 like