Ik vind toch leuk om dit ff zo in een topic met jullie te delen. Ik had enige tijd een Invicta liggen met een uurwerk die gedaan moest worden. Daarnaast lag de vergulding op verschillende plekken er af. Op foto’s verbloemde ik dat wel eens door vanuit een bepaalde hoek foto’s te nemen of door gebruik van filters.
Tijd terug besloten om horloge een grondige beurt te geven. Uurwerk wordt geserviced en kast opnieuw verguld. Het ging gelukkig om een vrij eenvoudig uurwerk. Een AS1560, lage amplitude en een iets te grote neat error en natuurlijk niet bepaald accuraat. Op de timegrapher sprong hij alle kanten op. @Vouwfietser zei dat hij mij hiermee kon helpen.
Kast en kroon is gestuurd naar Haveman om opnieuw te laten vergulden. Zo gezegd, zo gedaan.
Uiteindelijk moest horloge ook weer in elkaar gezet worden. Alles leek perfect te gaan, totdat we kwamen bij het glas. Die paste helemaal niet! Blijkbaar had Haveman iet te veel aan de binnenkant eraf gepolijst!
Ik moest dus nog even wachten voordat ik hem zou kunnen dragen. Vorige week kreeg ik goed nieuws. Er was een nieuw glaasje besteld die nog beter zat dan de oude (die al niet origineel is). Het glaasje was platter en zou zou nog meer accentueren dat dit om een dun horloge gaat.
Het horloge is zo goed als nieuw!
Geniet ervan.
Leuk om het resultaat te zien, en wie weet ook wel eens iets voor mij om uit te proberen.
Vraag: Kan de firma Haveman ook verchromen?
Mooi resultaat! Ik ben blij een naam te horen waar je je kast opnieuw kunt laten vergulden. Ik heb ook nog zo’n projectje liggen en had snel op het net gekeken, maar zo gauw niet een bedrijfje gevonden die dat doet. Dit geeft weer een nieuw aanknopingspunt