Invicta 9094OB Mod: help!

Hi,

langzaam begint het te kriebelen: het lijkt me toch leuk om een horloge eens te “customizen”. en dan het liefst met een laag budget toch iets unieks te maken; het gaat immers om de sport :wink: na een tijdje gezocht te hebben naar een goed platform tikte ik van de week een Invicta 9094OB op de kop. wat krasjes op de bezel insert en de cyclops, maakt niet uit, die gaan er toch af! de dial die ik voor ogen heb is de beroemde "Great Wave of Kanagawa dial. een goede vriend, die er helaas niet meer is, liet me ooit dit kunstwerk zien. hij was gek op Japanse kunst, en toen ik erachter kwam dat dit een geliefde mod is in de seiko wereld, was het meteen een uitgemaakte zaak.

echter: onderdelen. wat zijn de juiste maten, en waar vind je mooie producten voor niet al te veel geld? mijn lijstje tot dusver:

  • Dial: deze moet volgens mij 28,5 mm zijn, net als de meeste Seiko’s. aangezien er in de Invicta een NH35 zit, wat gewoon de generieke non-seiko branded 4R35 is, zou deze moeten passen.
    -bezel insert, dat wordt iets lastiger. de meeste bronnen zeggen 37,45 buitenmaat, 30,3 binnenmaat, maar ze verwijzen ook naar de bezel inserts voor de Rolex 16610. als ik die laatste echter zoek, vind ik inserts met een buitenmaat van 38mm. weet iemand wat de juiste maat voor dit horloge zou zijn? ik vind overigens vooral veel lelijk afgewerkte inserts op aliexpress, in primaire kleuren. ik ben eigenlijk op zoek naar een faded blue, creme kleurige of zalmroze insert…

  • crystal: denk dat het zinvol is om maar meteen sapphire erin te doen, als hij toch open ligt; volgens het internet zou een 30mm x 2,5mm moeten passen (niet domed). iemand enige ervaring hiermee?

  • hands: denk dat ik voor snowflake hands ga; geen afwijkende seconde kleur, aangezien de dial al druk genoeg is.

nu merk ik dat 99% van de leveranciers in Azie of Amerika zitten; weet iemand toevallig een onderdelen winkel die vanuit europa levert? aangezien ik de juiste spullen niet bij 1 leverancier vind, lopen anders de verzendkosten nogal op…

uiteindelijk wil ik iets in deze stijl: heb een heel bataljon bandjes die zouden passen, dus of het bracelet, nato of shark mesh word valt nog te bezien…


dank voor jullie inzichten!

3 likes

Zou het niet handiger zijn om deze van een SKX te maken? Daar zijn veel meer onderdelen voor beschikbaar en dan weet je ook zeker dat ze passen.

Of is die Invicta een ‘hommage’ op de SKX en hebben ze daarmee dan dus ook een eerbetoon aan de maatvoering van de SKX gebracht?

Waarom zo moeilijk doen?

1 like

1: het uitzoeken van de materialen en kleuren is nu net wat ik wel leuk vind. daarnaast vind ik het wel leuk om mijn tenen te dippen in wat er eigenlijk allemaal in een horloge zit…
2: ik wil iets unieks. natuurlijk zijn er veel soortgelijke mods maar het moet toch iets eigens hebben.
3: er zijn nogal wat verschillende kwaliteiten te vinden. de dial op deze is echt verschrikkelijk slecht. het moet wel wat moois worden…

1 like

kan, maar persoonlijk zijn de SKX’en niet zo mijn ding met die kroon op 4. de Invicta is een sub hommage, maar het uurwerk is een seiko uurwerk, dus qua dial en hands is dat hetzelfde. sommige andere maten zijn weer net wat anders, waarvan de bezel insert was het lastigste te verifiëren is. maar goed, komen we ook wel uit uiteindelijk. worst case schroef ik hem uit elkaar en meet ik het zelf op. ik zou hem echter liever heel laten tot de onderdelen er zijn.

overigens zijn de Invicta’s steeds meer geliefde mod-platformen, vanwege de lage prijs en de vrij standaard maten. vond nu net een site met alle info, echter, zoals het altijd gaat staan daar ook weer conflicterende dingen op.

https://forums.watchuseek.com/f71/invicta-8926-facts-figures-thread-1061603.html

Oh wacht, ik keek naar je eerste foto en dacht dat dat de kast was waarmee je aan de gang wilde. Never mind.

Qua wijzers misschien wel maar de afmeting van de wijzerplaat heeft niks te maken met het uurwerk. Het kan kleiner of groter zijn.

:heart_eyes:
Wow die full lume decorated dial!

Kanonnuh, wat wordt ik hier hebberig van!! :drooling_face:

Jammer (of gelukkig…) dat de kast niet in t brons was. Anders had ik em denk ik moeilijk kunnen weerstaan :see_no_evil:.

Dit is n andere kast en volgens mij meer blauwe lume.

Nou, niets…

Volgens mij is de locatie van de bevestigingspuntjes wel een dingetje. Echter , formaat is inderdaad variabel. heb ik gechecked, zou moeten kloppen, is in beide gevallen 28,5.

1 like