Invicta automaat afwijkend "opwindgewichtje"

De Grand Diver maakt deel uit van de Pro Diver serie, maar heeft geen 40mm maar een 47mm kast. Invicta gebruikt overigens geen uurwerken door elkaar heen, men begon met de Miyota, daarna stapte men over op de NH25 en de later weer op de NH35. Die laatste is inderdaad handopwindbaar en hacking.

TMI is inmiddels Hattori, handig om te weten als je onderdelen zoekt :wink:
De NH35 is gebaseerd op de Seiko 4R35, onderdelen uitwisselbaar.

Ik hoop dat dát voorlopig niet nodig is
 :wink:

Welnee, en dan is een nieuw uurwerkje vaak al voordeliger. Kosten nog geen vier tientjes.

Ik ken de Miyota en die heeft bewezen goed te zijn. Ik hoor geen slechte dingen over de nieuwe opwindbare Seiko automaten, heb er zelf in Ă©Ă©n in een Deep Blue zitten.

TMI= To Much information! :laughing:

1 like

De nieuwe Invicta’s 8926OB hebben tegenwoordig ook een gekleurd valgewichtje.

Deze draag ik sinds een paar weken en hij bevalt prima.

@ James_T_Kirk: als WIS (Nerd) kan je nooit “too much information” hebben.

Nope, TMI bestaat nog steeds.
http://www.timemodule.com/

Dat is waar. Alleen dan made in China.

Ik vond TMI gewoon grappig, ik heb een hoop geleerd op horlogeforums. :wink:

Zo had ik het ook begrepen :smile:

Toppie! Slaap lekker!

Nu vraag ik me wel af hoe dat dan zit met bv de NH35. Ik heb er een paar uit het TMI tijdperk en een paar die recenter zijn verkocht onder de naam Hattori.

De Hattori klinken tijdens het handwinden wat blikkeriger en lijken een tikkeltje gevoeliger voor temperatuurschommelingen (wauw, da’s een kek scrabblewoord!). De TMI stonden in de lijst als NH35a, de Hattori als NH35m. Wellicht ook hierin inmiddels kwaliteitsgradaties?

Goede vraag, maar geen duidelijk antwoord te vinden. Hattori was de oude naam van Seiko, inmiddels heten ze sinds 1990 Seiko Corporation. De CEO is ook nog steeds een meneer Hattori. Maar als je zoekt op Hattori vind je bedroevend weinig. Kan me niet voorstellen dat meneer Hattori ze in het weekend in z’n garage maakt :grinning:.
Maar toch vind je eigenlijk niets


Leuk en zeer leerzaam topic.

Miyota of seiko, het is wel leuk zo een gekleurd valgewichtje.