Invicta automaat afwijkend "opwindgewichtje"

Hallo, ik heb sinds een paar dagen een Invicta Grand Diver 4033. Nu valt mij op dat het “valgewichtje” die het horloge opwindt afwijkend is van de afbeeldingen die ik op internet vind. Op de foto zie je bovenin de afbeelding zoals ik die op internet zie en ik ook zag bij de partij waar ik het horloge kocht.
Heeft iemand hier een verklaring voor? Is dit een speciale editie ofzo?

1 like

Het is helaas net niet te zien…

thnx, dat was snel! :slight_smile: Plaatje opnieuw geupload in lagere kwaliteit.

Simpel, de bovenste heeft een Miyota uurwerk, de onderste een Seiko (SII) uurwerk.

1 like

OK thnx. Ik ben een leek, maar is dat goed of juist niet?

De onderste vind ik leuker!

1 like

maakt verschil bij gebruik van de watchwinder
de miyota is unidirectional ( pijltje )

de Seiko maakt mogelijk ook wat minder rotor geluiden

Ik heb een er 1 zonder kleurtje…

1 like

OK thnx Carpe_tempus. Maar kwalitatief maakt het dus niet zoveel uit? Ik ken Miyota niet zo goed, Seiko is bekender natuurlijk.

However, ik ben er mee in mijn sas. Is een “stoer klokkie” en loopt zover ik kan beoordelen de eerste dagen zeer nauwkeurig. Ik schat een seconde of 10 per maand te snel. Maar das een ruwe gok.

Invicta gebruikte eerst Miyota uurwerken, is later overgegaan op de Hattori (Seiko). De bovenste foto is van een oud model.

Dit is jouw uurwerk

ik dacht ook dat die miyota niet hacking was
en mogelijk is deze Seiko zelfs ook met de hand/kroon opwindbaar ?

ik denk dat je met de Seiko beter af bent dan met die oudere Miyota

Alle nieuwe modellen hebben het Seiko uurwerk. Die hacked inderdaad. De oude pro divers hadden allemaal Myota.

Ik ben zelf meer fan van het Citizen/Myota uurwerk. Met een beetje fantasie doet het me ook nog eens denken aan een véél duurder 3/4 platine Duits uurwerk en ik heb de indruk dat het opwindmechanisme betrouwbaarder is dan dat van Seiko.

Zover ik kan voelen kan ik hem inderdaad met de hand opwinden.