Invicta only

Nadat het glas is vervangen vorige week, nu ook de bezel weer in ere hersteld.
Alle verf was er uit.


9 likes

En nog een keer omdat hij zo mooi is.

9 likes

Die is zo goed als overgenomen van Invicta

8 likes

Zou het?

:wink:

Je weet dat Invicta, opgericht door de Zwitser Raphael Picard en ter ziele gegaan in de seventies door de quartz-oorlog, heel erg weinig van doen heeft met de jaren '90 and beyond Hollywood klokken die nu en masse over de wereld uitgestrooid worden, op de naam na? :wink:

1 like

Dat is dus niet helemaal waar. Zie eerdere stukken die ik heb geschreven. Maar om het kort te houden. Invicta is niet plotseling overgenomen door Amerikanen en daarna daar terecht gekomen. Ze waren al reeds vanaf de jaren 30 actief in Amerika. Ook is het niet zo dat Invicta plotseling van de ene dag op de andere dag totaal andere horloges maakte. Wanneer je Invicta’s uit de jaren 90 neemt dan liggen die in veel gevallen in een zelfde lijn als de horloges die in bijvoorbeeld de jaren 60/70 door hen werden gemaakt.

Kortom. Wat jij schrijft klopt dus niet. Ojaa. Een project waar ik ook mee bezig ben is meer Informatie vinden over de Valjoux/ETA 7750.

Nog een kletser :slight_smile:

3 likes

ik denk dat je iets te gemakkelijk in de marketingpraatjes van Invicta trapt.

Uiteraard wil Hollywood HQ de wereld laten geloven dat het dezelfde Invicta is als vroeger. Swiss Made. Opgericht in 1837. Bla bla. Beetje dezelfde tactiek als dat andere merk met een compleet verzonnen/ bij elkaar gelogen historie: Panerai. Maar veel mensen geloven het verhaal en kopen die klokken.

Goede marketing. Ongelofelijk belangrijk. Dat aspect snappen ze bij Invicta als geen ander.

2 likes

Dit heeft niks te maken met de nieuwe Invicta en is niet bij elkaar gelogen. Is is al kenmerkend dat 1 van hun hoofdkantoren gevestigd was in New York.

Welk merk is dan nog wel echt bij zijn roots gebleven?

Breitling is de facto siccura, Omega is Swatch, Rolex was vroeger een plakmerk die zich nu heeft opgewerkt tot manufactuur en zo kun je nog wel even doorgaan als je wilt. Ik wil Invicta niet de hemel in prijzen, maar ze hebben een bestaansrecht in deze markt (anders bestonden ze al niet meer).

2 likes

Ik ben overigens met iedereen eens die niet houdt van hun nieuwe modellen en hoe zij zichzelf in de markt zetten. Maar ik denk dat ze niet meer zouden bestaan als ze alleen goedkopere klassieke horloges zouden moeten aanbieden. Met name vanwege de concurrentie, denk bijvoorbeeld maar eens aan Tissot. Nu richten ze met name op een jongeren en mensen die bling bling willen.

Maar ik zal eens aan Eyal vragen of ze heil zien in een re-issue van een van hun horloges. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Loepje eraf gehaald? Hoe?

Dr bip?

:bouquet:

4 likes

Dat spul werkt best goed. Ook de metalen bandjes van mijn pro diver gedaan. Kwam allemaal zwarte troep vanaf. Die is dus weer lekker fris en schoon.

2 likes
2 likes

Dit zijn de enigste horloges met hele getallen bladen in de wijzerplaten, wat mij op viel is dat je eerst moet draaien voordat je een 3 hebt? :thinking:

2 likes

Klopt. Bekend probleem. Het kan zijn dat er morgen ineens een 4 staat. En dan klopt de wijzerplaat weer niet meer. Dan moet je hem weer handmatig op 3 zetten. Daar is niet goed over nagedacht. Waarom niet gewoon een 3 plaatsen daar?

10 likes

Ziet eruit als een wegloop probleem🏗️? Van de maker?

1 like

Ik zie dat ze minoraat gebruiken ipv Seiko uurwerken. Als de invicta stores moet geloven laten ze het Seiko uurwerk zien met de “ gele “ invicta rotor…bijzonder. Geen probleem beide goede uurwerken hoor.