Invicta only

Momenteel zit ik goed :slight_smile:

Kip legt een ei :laughing::laughing::laughing:

Heeft er iemand dit model?
HEEL GAAF!
Die bezel is super mooi!!

1 like

13 likes

Vet

1 like

Ik kwam net deze tegen: https://www.catawiki.nl/l/38451641-invicta-eurostar-automatic-heren-1970-1979

Ook heel cool @Chillekasper

1 like

2 likes

Kwam dit artikel tegen.

Vertaling (Google translate)

Het 130-jarig bestaan ​​van Invicta, La Chaux - de - Fonds We herkennen aan de officiële tafel, van links naar rechts Mr. Link, directeur, Mr. Blank, directeur FH, mevrouw weduwe Georges Blum, Mr. Blum, president van Invicta , Mevrouw Blum, zijn vrouw, en meneer Jeanneret, productiemanager. Het 130-jarig jubileum van het Invicta-huis heeft het karakter gekregen van een groot familiefeest. De verjaardagen van 100 ° en 125 ° konden om economische en gezondheidsredenen niet gevierd worden. Het was dan ook met veel plezier dat de directie dit evenement voor haar medewerkers organiseerde. Sommige persoonlijkheden en de lokale en professionele pers waren ook uitgenodigd, evenals voormalige medewerkers van het huis. De heer Charles Blum sprak in een sympathieke toespraak over de gelukkige stadia en de moeilijke momenten die het bedrijf kenden dat hij momenteel leidt. In 1837. De heer Raphael Picard richtte een horlogemakerij op, onder de naam R. Picard. Dit bedrijf werd achtereenvolgens geleid door de Picard-zonen en vervolgens door de Dreyfuss. De enige van deze namen die nog in het management voorkomt, is die van Blum, maar het bedrijf is altijd eigendom gebleven van de nakomelingen van de oprichter. Volgens de indicator F. Witschi Fils La Chaux - de - Fonds (Zwitserland) Groothandel Zwitserse uurwerken en benodigdheden voor horloges, is Invicta een van de tien oudste horlogefabrieken in Zwitserland en een van de zeldzaam die in handen zijn gebleven van dezelfde familie. De vooruitgang is groot sinds de oprichting: de productie bereikt meer dan een half miljoen onderdelen en wordt mogelijk gemaakt door moderne assemblagelijnen en elektronische besturingsmachines, terwijl de Invicta-markten zich nu over de hele wereld uitstrekken. 1959, Invicta kocht SA Prexa in Le Locle, om een ​​steeds toenemende productie en verdere rationalisatie te garanderen. Bij de twee woningen werken momenteel circa 250 mensen. Het management van Invicta is trots, en terecht, op haar voorgangers. Zijn ogen zijn echter niet op het verleden gericht. In zijn toespraak vroeg de heer Blum of een familiebedrijf op zichzelf de concurrentie van bepaalde giganten van de horlogemarkt kon blijven dragen. De concurrentie wordt sterker. Een lokale merkvestiging is niet langer voldoende. Je moet wereldwijd bekend zijn. Invicta is al begonnen met de opbouw van haar toekomst. In 1965 sloot de firma zich aan bij de Sagiter-groep, die tien grote uurwerken omvat en 23% van de totale Zwitserse productie controleert. Momenteel behoudt elk huis zijn financiële onafhankelijkheid. Dankzij regelmatige en frequente contacten worden gezamenlijke acties op het gebied van levering, productie en distributie bestudeerd. De heer Blum denkt niet dat zijn familiebedrijf over voldoende personele en financiële middelen beschikt om zich verder te ontwikkelen en te vestigen. Zijn hoop op toekomstige welvaart is gebaseerd op financiële integratie met gekozen partners. Een dergelijke helderziendheid in de evolutie van de zakenwereld kan alleen maar gunstig zijn voor plezierige ontwikkeling en andere gelukkige verjaardagen. Het Swiss Journal of Watchmaking and Jewelry - feliciteert Invicta oprecht.

1 like

Interessant is ook dat blijkbaar in de jaren 60 een aantal horloge merk door middel van een holding met elkaar verbonden waren: Titus, Helvetia, Waltham, Sandoz, Tell, Elgin, Avia oa.

1 like

Sja, Rolex begon daar mee toen het nog een plakmerk was in de jaren 20.

Unicorn, Rolco en Rolex zijn de bekendste uit die stal.

1 like

waar heb je die gevonden?

1 like

Beste @Eddio,

Zie

Ik heb hem uit het blauwe gedeelte van HF!

Fijn weekend,
Harold.

1 like

Ah dat verklaart een hoop, overal uitverkocht. Ik was wel nieuwsgierig naar de 9402 gezien de Explorer ii nog echt een brug te ver is.
Fijn weekend en veel plezier ermee!!!

1 like

Invicta wandklok, vind hem best vet!

11 likes

5 likes

Hoezo, zomerklatser? Haha! Gaaf, maar ik durf hem niet te dragen. Schijnbaar niet man’s genoeg voor. :wink: Vandaar in het blauwe gedeelte gezet.

2 likes

Ja dat snap ik.
Je wordt zo beroofd tegenwoordig!

1 like

Haha. Meer omdat ik het te bling vind voor mezelf.

1 like

Kreeg altijd commentaar dat ik dit op een nato droeg. Maar op een leren bandje ziet hij er eigenlijk toch best classy uit.

Edit: nu met foto

6 likes

Mooi deze combi.
Prachtige Invicta !