Invicta only

6 likes

8 likes

Vandaag heb ik deze om. Prachtig :heart_eyes:

7 likes

Vandaag dagje Haarlem en heb hem weer om. :slight_smile:

Een ding weet ik wel: de Invicta liefhebbers zijn een véél exclusiever clubje hier op het forum dan de Rolex liefhebbers! :thinking: :sunglasses:

3 likes

Inderdaad, Rolex is voor Jan en Alleman…

1 like

Krijg van de week weer een leuke opgestuurd van iemand. Geloof mij, ik weet bijna zeker dat veel mensen hem prachtig zullen vinden. :slight_smile:

2 likes

Kan niet wachten op de foto’s ! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Hier is ie dan!
Wanneer iemand een leuke suggestie heeft voor bandje dan hoor ik dat graag!

10 likes

Mooi zeg, zo te zien werken alle complicaties perfect, veel plezier ermee :+1:

Bandje: probeer eens een zwarte of bruine Perlon :slightly_smiling_face:

Wat is dat? Perlon is een horlogeband merk?

Nylon geweven strap uit één stuk:


Een bandje dat in die tijd (van vintage horloges) veel werd gebruikt :sunglasses:

Erg leuke en bijzondere Invicta!
Veel plezier ermee man! :+1:t2:

Leuke is dat die bijna gratis is toegestuurd

1 like

Dat maakt m natuurlijk nog leuker :smile::+1:t2:

Perlon is oorspronkelijk een Duitse merknaam voor nylon-6, het materiaal waarvan de bandjes gemaakt worden, inmiddels is het in Nederland een soortnaam. Die bandjes zijn onverwoestbaar, maar ze zullen het deksel van je horloge aantasten. Dat is voor mij de reden om geen perlon bandjes uit één stuk meer te gebruiken, maar ze zijn ook verkrijgbaar in twee delen, als een normaal horlogebandje. Dan heb je wel weer de open ruimte tussen de lugs, maar ik vind dat juist wel sjiek.

Het bandje dat er nu op zit vind ik persoonlijk verschrikkelijk. Ik denk inderdaad dat een (licht-)bruin of zwart perlon bandje er mooi bij zal staan. Ik denk ook dat het wel vet zou zijn om er een knallend rood of blauw bandje bij te doen. Dat kan leer of perlon zijn. Dan haal je die kleuraccenten in het horloge mooi naar boven. Denk ik tenminste, ik ben ook geen kleurenexpert. :thinking:

2 likes

Mooi! Via Chrono24? Had hem daar ook zien staan.

1 like

Mooie aanwinst! leuk ook dat je een niet mainstream vintage merk hebt gekocht :+1:

Vwb band, ik zou voor een wat klassiekere look gaan; leer, zwart/bruin, lizard.

image

2 likes

Wat zijn de mainstream vintage merken? Behalve Omega, Rolex…?