Invicta only

Ik heb deze 8927 van mijn broertje gekregen. Prima ding. Ik heb wel het loepje eraf gehaald want die hadden ze er mooi scheef opgeplakt :confused:

Edit: niet letten op mn slofjes, op zaterdags mag ik casual :relieved:

3 likes

Heb een Invicta Pro Diver Automatic 8926OB gekocht bij de laatste Watch2day sale. Kon het niet laten voor het geld :stuck_out_tongue: Ding gaat morgen met de luchtpost richting Paramaribo. Is het werkelijk helemaal niks. Zelfs niet als doordeweekse beater die flink mag krassen dan geef ik hem wel weg aan iemand hier.

Geef maar mee als je de bbq komt afleveren :stuck_out_tongue_winking_eye::relieved:

Ik stond voor je deur met de BBQ en wat paaldanseressen maar je deed niet open :grin:

1 like

Wanneer was dat dan? Kan mij niet herrineren dat iemand aangebeld heeft. Heb namelijk een bediende die 24/7, 365 dagen per jaar bij mij thuis is al 30 jaar lang.

wat anderen jouw echtgenote noemen?

1 like

Dan ben ik wel erg vroeg getrouwd. :yum:

Tja. Ben je aan het opruimen, kom je nog twee jong gedienden tegenā€¦ Hier mijn beide Invicta duikers in Black & Blue uitvoering!

Cheers,
:sunglasses:
Otto

1 like

Zo blij ben je er anders niet mee, ze staan al te koopā€¦

Klopt als een zwerende vinger! Na plaatsing in verkoopgedeelte bleek er zowaar een Invicta liefhebbers gedeelte te zijn hier, vandaar de upload!

En ik heb er vooral plezier van gehad door ernaar te kijken/te hebben liggen, niet door ze te dragen want ze hebben 0,0 polstijd gehadā€¦

Cheers,
:sunglasses:
Otto

Ik vind deze eigenlijk wel heel erg gaaf. :flushed::flushed: Ook nog voor een redelijke prijs.

https://www.bol.com/nl/p/invicta-pro-diver-8928ob-horloge-heren-staal-blauw-automatisch-o-40-mm/9200000027451493/?suggestionType=browse&bltgh=3408c2e8-29e6-4388-8f68-65f599b67966.1.4.ProductImage

Ik weet dat het rechtstreeks gejat is van rolex, maar dat boeit me niet. Ik draag en koop een horloge altijd voor mezelf en niet voor een anderā€¦Het is ook geen nepper, want er staat immers geen rolex op.

3 likes

Klopt als een bus.
Samengevat kun je deze dus prima kopen als jij dat leuk vindt! :sunglasses:

1 like

2 likes

Stationsklok? :wink:

2 likes

Wat ik om mijn arm heb? Hoe kom je erbijšŸ˜‚

@Houthakker overigens is dat samen met een nieuw klokje van mij wel mijn favoriet. :slight_smile: Althans wat betreft Invicta. :wink:

Zo naast elkaar zie je al dat het heel verschillende horloges zijn. De ene is dik, is een chronograaf, duikers uistraling is een zwitsers automaat. De andere is dun, gebeurd weinig op de wijzerplaat en zou zeggen dat het richting het minimalistische gaat.

De Venom reserve limited Swiss made automaat (10171): https://www.invictawatch.com/watches/detail/10171-reserve-venom

Dit is 1 van mijn mooiste horloges wanneer het gaat om nieuwere Invicta horloges. Ja dit horloge doet zijn naam eer wanner het gaat om grote horloges. De omvang van het rvs kast is zoā€™n 54 millimeter. We kunnen dus met zekerheid zeggen dat het gaat om een monster van een horloge. Maar we hebben het dan nog niet gehad over de dikte. Met een dikte van ongeveer 21/22 milimeter is dit een horloge die niet makkelijk onder een overhemd gaat.

Het bijzondere van deze uitvoering van de Venom is dat het uitgebracht is in een kleine opgave. In dit geval zijn er maar 500 van deze horloges gemaakt. Het blauw accentueert prachtig bij de zwarte wijzerplaat, daar is zeker niks mis mee! Verder zit er een flamefusion glas op en wordt dit model met rubberen bandjes geleverd. Bovendien is dit horloge geschikt om tot 1000 meter diep te duiken.

Onder de moterkap zit zoals al eerder gezegd een Zwitsers uurwerk. Het horloge is Swiss Made dit betekend dat het grotendeels geproduceerd is in Zwitserland en ook getest. Het uurwerk is een ETA A07.211 wat een nauwkeurig uurwerkje is. Oorspronkelijk zijn deze gemaakt voor zakhorloges (las ik op het internet) en worden deze ook geproduceerd voor ā€œoversizedā€ chronograaf polshorloges. Het leuke van dit horloge is dat dit horloge een kijkje onder de moterkap geeft door de open venster aan de achterkant van het horloge. Op de achterkant staat dan ook het Invicta Group logo op de rotor.

Kortom voor Invicta verzamelaars zou dit een grail zijn.

Nu een ander horloge die ik heel graag draag. De Invicta reserve slim: https://www.invictastores.eu/collections/reserve/invicta-reserve-slim-23762-mens-watch-44mm/

Dit horloge is uniek. Wanneer het gaat om dikte dan doet dit horloge mee met de dunste ter wereld. Met maar een dikte van 4 milimeter behoort dit horloge tot 1 van de dunste horloges ter wereld. De omvang van dit horloge is 44 mm, waardoor hij wel opvalt. Dit horloge is in twee uitvoeringen uitgebracht. Ik heb zelf de uitvoering met rosƩ goud en blauwe wijzerplaat. Het horloge oogt heel rustig omdat het geen secondenwijzer heeft. Je ziet dus iedere minuut de minutenwijzer overspringen.
Dit horloge is niet alleen dun, maar ook heel licht. In plaats van staal is bij dit horloge gebruik gemaakt van titanium wat sterk en licht is. Bij het dragen van dit horloge heb je vaak amper het gevoel dat je iets om hebt. In tegenstelling tot de eerder genoemde Venom waar je duidelijk gewicht aan je armen hebt hangen. Ook dit horloge wordt geleverd met rubbere bandjes wat heel comfortabel zit.
Verschil is dat dit horloge niet in Zwitserland is gemaakt, er zit wel een zwitsers quarts uurwerk in wat daar gefabriceerd is. Verder is het ook mooi dat dit horloge een saffier glas heeft waardoor het niet snel krast. Het laat ook zien dat dit een luxe horloge is.

Conclusie: zoals ik al schreef zijn dit momenteel mijn favoriete Invicta horloges. Beiden heel verschillend. De ene is dik, de ander heel dun. De een is een quarts, de ander een automaat. Wanneer het gaat om comfort dan zou ik iedereen de Invicta reserve slim (23762) aanbevelen. Wil je graag een Zwitsers automaat en een lekker opvallend horloge dan zou je zeker voor 1 van de Invicta Venom horloges kunnen gaan. Het mooie is bovendien dat deze geschikt zijn om mee te zwemmen, dus dat is mooi meegenomen.

5 likes

Hmmm mijn fanatisme is weer een op hol geslagen :see_no_evil:

1 like

Hier een Miyota versie van de Pro Diver 8926 NB.
Toch 1 van mijn Favo horloges met de meeste polstijdā€‹:+1::sunglasses:


5 likes

Wat voor leren bandje heb je erop gedaan?

1 like

Zit nu op een Hirsch Tera Artisan
Bovenste foto op leer een een KO band

1 like