Invicta/Seeland1937 chrono

Paar dagen geleden dit online gegooid. Ik ben in de veronderstelling dat dit oorspronkelijk een Seeland horloge was, maar dat er een Invicta is van gemaakt vanwege de overname.

Andere vraag: ik heb weleens gevraagd wat voor uurwerk hierin zit, er zit binnenin volgens mij geen stempel of dit nu een Valjoux, Landeron, ETA is. Maar mij is vertelt dat dit een Landeron 47 is die alleen in 1937 is gemaakt. Maar ik kwam ooit deze sheets tegen van een Invicta chronograaf met drie pushers, zou dit horloge ook dat kunnen zijn?

@Jurtz @wbcoupe misschien dat jullie een antwoord hebben op mijn vraag?

5 likes

:star_struck::star_struck:
prachtig gebracht, ik heb er van genoten, dank je :+1:
jij bent een echte invicta liefhebber, dat zie je gewoon :+1:
ook een zéér mooi horloge, stuk voor stuk, prachtig merk :+1:

1 like

Uurwerken werden niet altijd voorzien van een type indicatie. Het uurwerk dat in jouw chronograaf zit is inderdaad de Landeron 47. Het uurwerk uit het patent dat je laat zien is een ander uurwerk.

3 likes

Bedankt! :+1:t2: Op die patent leek het alsof de wieltjes overeen kwamen.

Heel erg bedankt!:blush::blush::blush:

1 like

Het patent stamt ook uit 1939, jouw horloge is eerder gemaakt.

1 like

Maar de leeftijd kunnen we in dit geval eigenlijk alleen baseren op het uurwerk en de stijl van dit horloge, toch? Maar het is mij wel duidelijk dat dit horloge echt niks te maken heeft met die patent.

Als een uurwerk alleen in 1937 geproduceerd is, dan kun je er wel met enige zekerheid vanuit gaan dat het horloge niet veel jonger is dan dat.

Zo stellig zou ik het niet beweren. Het kan best dat het patent bepaalde elementen van de Landeron 47 bevat, omdat die elementen bijvoorbeeld niet middels een patent waren vastgelegd door Landeron.

1 like