Normaal post ik rommelmarktvondsten eigenlijk alleen in het vintage gedeelte van het forum, maar dit horloge is nog wel zo nieuw dat hij gewoon hier hoort.
Bij mijn reguliere poetsbeurt topics maak ik een hele fotoserie, in dit geval was er een heel concreet issue en voor de rest loopt het horloge eigenlijk prima.
En ook de caseback heeft wat residu, daarachter een Miyota automatisch uurwerk met een plastic balanswiel (nooit eerder gezien).
Uiteindelijk de kast opengekregen, de rubber pakking zat er scheef in, dat is dan waarschijnlijk ook het probleem geweest. Even met wat water en een doek de beide glaasjes onder handen genomen. Toen heel voorzichtig met een sateprikker de kleine stukjes residu weggehaald van de wijzerplaat en nagepoetst met wattenstaafje.
Ik kocht het horloge vandaag voor het magische bedrag van één euro vijftig, met het idee om te kijken hoe schoon ik hem zou kunnen krijgen. Daar ben ik best tevreden over. Ik had niet verwacht het ooit te gaan zeggen maar ik ben dus nu de eigenaar van een Invicta. En om heel eerlijk te zijn vind ik hem stiekem wel een beetje leuk…
Zonde inderdaad dat ook dit horloge weer zoveel op die veelvoorkomende Rolex-met-Seamaster-bezel-en-vleugelsecondewijzer lijkt
Maar leuk dingetje verder. Voor 1,50 kun je er lekker mee rommelen, misschien zelf mee modden? Of is dat alleen voorbehouden aan de Invicta’s met Seiko-uurwerken?
Leuk man, voor 1,50! Ik zou direct die loupe eraf slopen, dat maakt het wat rustiger om naar te kijken. Heb zelf deze Invicta 8926 met coin-bezel (8926OB), lijkt nog veel meer op zo’n Rolex Submariner met dat kartelrandje.
En na het verwijderen van de loupe lijkt-ie op een Rolex Sea Dweller :)-D
In ieder geval, veel plezier ermee!
Proficiat! Rommelmarktjes afstruinen loont zo te zien meer dan de Rikketik. Zo zag ik wel leuke Vostoks. Maar ze vroegen er 70 euro voor. Wetende dat ze bij een ander 50 vroegen
Lijkt me een uitstekende kans om je onderhandelingsvaardigheden op uit te leven, ik betaal in 90% van de gevallen onder de 20 euro waarvan 60-70% zelfs onder de 10. Betekent gewoon dat je meer moet laten liggen of het harder spelen.
Lijkt me een uitstekende kans om je
onderhandelingsvaardigheden op uit te leven, ik
betaal in 90% van de gevallen onder de 20 euro
waarvan 60-70% zelfs onder de 10. Betekent gewoon
dat je meer moet laten liggen of het harder
spelen.
Ik had d’r ook niet onwijze trek in. Ik zag wel dat die 2 gasten niet zo ver zouden gaan.