Invicta

Wie kan mij vertellen waar ik Invicta kan plaatsen? Bij de Makro ligt een grote klok in de ramsj van 199 voor 59 euro ex btw. Op internet gezocht en gevonden. Zwitsers quartsuurwerk? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Bij de Makro gekeken, alleen mogelijk in de verpakking, maar in ieder geval niet mijn ding. Te grote klok met te kleine wijzers. Secondewijzer tikt niet echt strak zullen we maar zeggen.

Ondanks dit toch wel benieuwd naar wat voor soort merk dit is. Wellicht voor een ander interessant!

http://top10watchbrands.com/invicta-12178-men-specialty-stainless-steel-case-white-dial-leather-strap-day-and-date

Groeten,
Montus

Invicta maakt een grote verscheidenheid aan horloges.
De uurwerken welke worden gebruikt zijn heel divers.
Er zijn simpele kwartsen, meerdere type’s mechanisch.
Zo zijn er Miyota uurwerken, is er een Seiko automatisch uurwerk met hackfunctie en handwinding en zijn er ook Zwitserse uurwerken. In het duurdere segment zie je zelfs Valjoux toegepast.
Ik heb er zelf 2 en de derde is onderweg. Ben er zeer tevreden mee.

Grt,
Lone Ryder

Zo is dat.
Eko en ik zijn het helemaal eens over Invicta.
Niet zo populair op het forum maar gewoon goede klokjes in mijn ervaring.

groetjes Lenno

P.S. ik heb er ook een aantal en ze doen het allemaal

Dit is een veelbesproken merk waarbij de meningen zeer sterk uiteen lopen. In Amerika wordt het veel via home shopping kanalen verkocht.

Ik zou met google wat gaan zoeken. Over Invicta is inmiddels bijna net zoveel geschreven als over Rolex ;).

Mijn persoonlijke ervaringen zijn so-so. Het zit op het randje van ‘nep merk’ (hoge advies prijs, super hoge kortingen - dus laat je niet verleiden door ‘prachtige aanbiedingen’) en de kwaliteit laat ook nog wel eens wat te wensen over. Ik heb het idee dat het geluk hebben is, gezien de enorm gemixte reacties. Dat betekent echter niet dat alles rotzooi is.

Bedankt voor de reacties. Sta zelf niet op het punt om er een te kopen, maar kwam zoveel verschillende klokken en verhalen tegen dat ik toch nieuwsgierig werd…

Over de kwaliteit kan ik, door gebrek aan ervaring met dit merk, niets schrijven.
Wat mij wel opvalt is dat er nogal wat modellen te koop zijn met een veelvoud aan info op de wijzerplaat wat het snel en makkelijk aflezen m.i. nogal kan bemoeilijken.
Let er bij aanschaf ook op dat glimmende wijzertjes niet altijd even makkelijk aflezen.