Invicta

ik heb net een invicta automaat gekocht met orange tritium behandeld wie weet er meer over dit merk op de pagina van invicta staat niet heel veel

Merk timmert erg aan de weg om serieu(s)(zer) genomen te worden. Maakte tot een paar jaar terug vooral hommage horloges (natuurlijk oa. Submariner) met Miyota uurwerk, later ook met ETA geloof ik. Veel meer weet ik er eigenlijk niet van, vul me aan/correct me if I’m wrong.

Groeten,

Stefan

Stefanmol Schreef:

Merk timmert erg aan de weg om serieu(s)(zer)
genomen te worden. Maakte tot een paar jaar terug
vooral hommage horloges (natuurlijk oa.
Submariner) met Miyota uurwerk, later ook met ETA
geloof ik. Veel meer weet ik er eigenlijk niet
van, vul me aan/correct me if I’m wrong.

Groeten,

Stefan

Klopt Stefan. Over het algemeen zijn de modellen die ze uitbrengen op basis van wat door de concurrentie goed verkocht wordt. Ze zijn inderdaad ook bezig om dit een beetje achter zich te laten. Volgens mij is de Lupah serie eigen ontwerp. Ze hebben ook een minute repeater en een perpetual calender ontwikkeld.

Afgelopen jaar stonden ze ook in Basel op de beurs (Baselworld 2006). Ik werd daar overigens heel vriendelijk ontvangen door de importeur in Europa…dat is dan ook nog een Nederlander.

Zelf vind ik het prima kwaliteit voor het geld dat je betaald. Alleen de laatste tijd gaan de prijzen wel flink omhoog. Zelf heb ik enkele Invicta’s met Miyota en Eta uurwerken.

Sinds een paar weken terug is invicta van importeur verranderd.
Ze gaan nu wat meer promotie maken dat is wel nodig in nederland heeft invicta weinig succes, ook al hebben ze goede modellen.
Wat zo ie zo jammer blijft dat het merk in Amerika online kapot wordt gemaakt.

Oh ja, welke importeur is dit geworden?