Invicta

Hallo

Wie van jullie kent- en heeft ervaring met het merk “Invicta”

Ze hebben op hun website een hele reeks horloges. Mijn oog viel op een model nr. 3964, wat bijna een kopie van de BR-01 van Bell&Ross is.
Gelukkig staat wel duidelijk hun eigen naam erop.
De prijs is een verrassing ongeveer € 380,–

Graag jullie ervaringen.
Bedankt

Ik ken het merk én ik heb er ervaring mee. Gebruik de zoek functie maar eens, het is meerdere malen besproken.

Hallo,

Op amazon.com staat hij al voor 184 euro. Dus nog eens de helft minder. Doe er je voordeel mee :slight_smile:

Gr Ron

1 like

Invicta is in mijn ogen een knip en plak merk. Als new kid on the block heb ik eens een invicta speedway gehad. Blij dat ik was, want hij lijkt op een daytona. Ook de afwerking vond ik geweldig. Tot ik eens een ‘echt’ horloge in mijn handen had. Wat een verschil zeg. Dan snap je ineens het prijsverschil tussen een horloge van 100 euro en 1000 euro. Mijn advies: kijk verder.

Hier een review:

http://home.woh.rr.com/johnholbrook/9212.html

Bakkerrr Schreef:

Invicta is in mijn ogen een knip en plak merk. Als
new kid on the block heb ik eens een invicta
speedway gehad. Blij dat ik was, want hij lijkt op
een daytona. Ook de afwerking vond ik geweldig.
Tot ik eens een ‘echt’ horloge in mijn handen had.
Wat een verschil zeg. Dan snap je ineens het
prijsverschil tussen een horloge van 100 euro en
1000 euro. Mijn advies: kijk verder.

Tja, het verschil tussen 100 en 1000 Euro is vaak wel merkbaar, maarrrrrr…om even het vergelijk van de twee die jij hier noemt te nemen. Ik denk dat een Invicta van 100 Euro (met Daytona uiterlijk) een grotere prijs kwaliteit verhouding heeft dan een stalen Rolex Daytona van 9000 Euro.

Mijn advies is dan ook om even verder te zoeken. Maar als je weg van een bepaald horloge bent, dan moet het gewoon lekker kopen de prijs zal je niet de das omdoen.

1 like

Bedankt voor jullie reacties. Je ziet toch wel dat het een merk is dat links en rechts de beroemde merken imiteert, al plakken ze er wel hun eigen naam op. Het kan natuurlijk erger…
Denk dat ik toch maar ga sparen voor een echte Bell&Ross

Eergister had ik iemand een de telefoon die had een echte Bell & Ross en die moest weer een Invicta hebben voor “erbij” aangezien die er zoveel op leek :stuck_out_tongue:

Kan iemand mij vertellen wat er precies is met dat merk Invicta? Die bestaan toch al een tijdje of heb ik dat mis?
Ik zag een jaren 50 invicta liggen (goud) en die zag er wel aardig uit. Hier lees ik echter dat Invicta grote merken zou imiteren…hoe zit dat precies?

Beste Gebo,

Ik heb vorig jaar een Invicta Pro Diver automaat (submariner cloon) aangeschaft, en voor deze prijs (<200 euri) is het een geweldige klok. Afwerking is super en hij loopt mooi!
Aangeschaft bij Van Buul in Den Bosch, zij kunnen je waarschijnlijk veel meer vertellen over dit merk.
Ik ben het overigens niet eens met de opmerking dat het een plakmerk is (eeuwige discussie). Je moet het artikel in het tijdschrift Horloge van eind vorig jaar eens lezen, dat geeft meteen een redelijke indruk van dit merk.

succes met je keuze!

eppie Schreef:

Kan iemand mij vertellen wat er precies is met dat
merk Invicta? Die bestaan toch al een tijdje of
heb ik dat mis?
Ik zag een jaren 50 invicta liggen (goud) en die
zag er wel aardig uit. Hier lees ik echter dat
Invicta grote merken zou imiteren…hoe zit dat
precies?

Who is Invicta Watch Group?

Meaning “invincible" in Latin, Invicta watches were actually made as early as 1837. Founder Raphael Picard wanted to bring people high quality Swiss watches at affordable prices. The company began its history in La Chaux-de-fonds, Switzerland – a land well-known for its watch making endeavors.

Swiss watches have been highly coveted by many parts of the world, and Invicta watches picked up in popularity. The name was well known and well established for more than a century. In the history of Invicta watch, one thing has remained constant: Invicta watches are known for their quality and beautiful design. This is as true today as it was a century ago.

Sadly, the “quartz invasion" of the 1970s pushed Invicta watches out of the picture. Invicta watches all but disappeared. It looked like the long history of Invicta watches had finally come to an end.

The History of Invicta Watch Group, Today

The good news is, the history of Invicta Watch Group does not end with the 1970s. In 1991, the descendants of the original Invicta watch name re-formed the company. Today, Invicta watch group is dedicated to bringing you high quality watches that are still affordable and beautiful in design – the same commitment that Invicta Watch was known for more than a century ago.

“In 1837, Invicta handcrafted its first watches with the belief that fine Swiss timepieces could be offered at modest prices. Today, powered by that same maverick spirit, the once-tiny company has become a fire-breathing dragon, worshiped by collectors, but feared by the rest of the watchmaking industry. In 1991, descendants of the Invicta family re-established the brand holding firm to the company’s founding principle. With rebellious zeal, they quickly recognized that Invicta could give a large segment of the watch-buying public that had long been ignored by other companies, unprecedented access to the fine Swiss quality they lusted for, at prices well within their reach. Thirteen years later, the Invicta Watch Group has evolved into the fastest-growing watch company in the business and has sparked a movement that is turning the balance of power in the watch industry."

  • Invicta Watch web site, July 2006

Ja dit heb ik ook gelezen ja. En ik zag inderdaad ook dat ze heel veel modellen maken die op andere merken lijken.

Tja de horloge wereld is toch sowieso flink veranderd. Veel merken die vroeger normale horloges (kwaliteit) maakten zijn na een jaar of wat weer op nieuw begonnen en maak nu alleen nog maar horloge van meer dan 2000 euro. Wat moet je deer van zeggen.

Volgens mij zijn het ook zeker geen slechte horloges

Zijn toch beste omstandigheden wou ik zeggen !

Fr3d??

Leuk detail is dat ik bij z’n eerste post een waarschuwing kreeg omdat ik aan Fred refereerde

:~

Post uit 2007 afgestoft?

Ik heb deze "foute"bi-colour Invicta al een jaar of 10, prima klok die nog steeds loopt op dezelfde batterij.
Is toch een veel beter merk dan de chinese Perigaum enz.

http://s242.photobucket.com/user/lennootje/media/P1020638.jpg.html][img]http://i242.photobucket.com/albums/ff249/lennootje/P1020638.jpg[/img

groetjes Lenno

Als je het mij vraagt krijg je een over het algemeen prima prijs/kwaliteiverhouding.

Wat kunnen smaken toch ernstig verschillen…jaghh

Daar kun je je echt geen buil aan vallen, aan Invicta. De NH35A automatische uurwerken die ze meestal gebruiken zijn prima en worden regelmatig in duurdere klokjes van microbrands gelepeld.

Let wel even op het verschil tussen de bizar hoog neergezette adviesprijs en de daadwerkelijke prijs.

Juwelier Anny van Buul uit Den Bosch heeft zowel online als in de winkel een ruim aanbod voor reëele prijzen dus daar kun je goed terecht. Mocht je een model willen dat ze niet aanbieden op de website, kunnen ze het voor je bestellen.

Mijn eerst automaat was een Invicta. Ik heb er drie keer een maand mee door Zuid Oost Azië gebanjerd en menig haai/rog/schildpad mee achterna gezwommen. Prima klok.