Invloed van marketing op de horlogeliefhebber

Heel interessante poll dit. Je kan de resultaten interpreteren als:

• ja ik laat me beïnvloeden en ik heb dat door.
  • ja ik laat me beïnvloeden maar ik heb dat helemaal niet door.

Dat doe ik dus ook. Alleen ontkrachte ik in deze dat dit een bash topic is. Het is een perfect horologisch onderwerp. Er zijn zat influencers waar iedereen achteraan hobbelt.

1 like

Dan zou je de Speedmaster toch ook niet meer als greatest watch ever moeten zien, want als er één horloge veel als Limited, heruitgave en jubileumding de revue gepasseerd is is het die wel.

Maar ai ai ai, ik zie dat zelfs Roger Smith ze niet ongelimiteerd van de band laat rollen. :slight_smile:

Met name die blauw-beige cocktail time. Ik zou 'm direct weg doen. En goedkoop ook. Stuur maar een PB. Ik help je uit de goedheid van m’n hart. :slight_smile:

Welk model is dat?

Daar geloof ik geen reet van. Daar bennegij een veul te grote viezerik voor, Henk. Da witte gij ook. :wink:

Ik zit echt met smart op m’n Varifocus bril te wachten. Ik zou zweren dat er bevrediging stond.

Om dan toch serieus te zijn… Kijk, @HanDavinci wil gewoon dingen proberen die courant zijn zodat hij ze zonder verlies kan flipperen om vervolgens wat anders te proberen. Zo kun je je makkelijk door de geiniger echelons van de horlogerie meppen. Op dat moment moet je wel een beetje een neus hebben voor wat er aan marketing speelt en hoe de markt er überhaupt voorstaat.

Dan zijn er hele drossen mensen die hopen dat ze jongensdromen kunnen waarmaken of beleven door zich te associëren met bepaalde items of merken. Dat bestaat gewoon. Ik snap het niet, want ik ben te rationeel om te denken dat m’n genotsknots groter wordt van een Bentley, maar ik begrijp wel waar dat vandaan komt.

In zekere zin ben ik gevoelig voor anti-marketing. Apple en Nomos zijn twee merken die het doen zoals het er bij mij goed in gaat, ook al gebruik ik geen Apple producten meer omdat ik die producten niet aan mijn eisen voldoen. Maar ik zou graag Apple producten gebruiken. :slight_smile:

Maar ik heb wel een probleem, want dat betekent dat ik als verzamelaar met een hele zak incourante meuk zit die geen reet waard is. Was ik maar gevoeliger voor de juiste marketing. Dan was ik minder doekoe verloren bij incidentele flipperts.

Iedereen is wel gevoelig voor de één of andere boodschap.

Nee man, dan boeit het HF Cafe bij geen Joker meer.

Everybody’s got to hear that shit on Wballz.

Grootmoedig. Het mag gezegd, op een publiek forum. :slight_smile: :+1:

4 likes

Goede reflectie. Lijkt me erg lastig. Als je een oplossing wil moet je die in ieder geval bij jezelf zoeken. Aan een dood paard kun je niet trekken. Misschien moet je overwegen om de frequentie terug te schroeven naar bijvoorbeeld 1x per twee weken. Dan is er minder druk, meer inspiratie en minder behoefte om negatieve aandacht te vragen.

Ik vind het in ieder geval erg knap wat je doet en hoop dat je het nog een lange tijd kunt volhouden.

1 like

@Fate_Amenable_To_Change
Ik merk dat ik bij jou direct de associatie maak met Rivella (ook Zwitsers trouwens).

1 like

M’n favoriete frisdrank. Als je het lang genoeg doet is het ook niet vreemd meer. :+1:

1 like

2 likes

Ben wel blij dat ik met name vintage leuk vind…

Daarom kan ik altijd zo genieten van jouw advertenties in het blauwe gedeelte.:joy:

1 like

Zeker eens. Ik had het over de digitale prikkels.

2 likes

dank voor het meedenken en het compliment :ok_hand:
Nee, dat lukt wel 1x per week.
Er zijn genoeg knoppen om aan te draaien.
Minder mensen in het café, etc.

Het gaat mij er om dat een andere groep ook aandacht verdient op het forum en ik soms die niet meer zie door alle stof die steeds opwaait.

3 likes

Bedankt voor deze ontroerende woorden. @Anacharsis en ik voelen ons eindelijk gehoord. :cry:

2 likes

Hoe moet ik dat zien?
Ik denk dat ik dit ook heb, maar wie weet interpreteer ik het totaal foutief.

Deze oude rammelbak?

:sunglasses:

3 likes

Dan moeten wij als HF misschien eens andere soorten topics gaan taggen. :wink:

1 like

Dat zou mij zeker helpen!

1 like

Het soort marketing wat niet op historiek leunt, maar eerder op een soort tijdloze vormtaal. De simpele zwarte doosjes waar die horloges in komen zijn even tijdloos als de Apple unboxing experience. :slight_smile:

Helaas hebben ze net de website volgeprakt met de 175 jaar heritage van Glashütte horlogemakerij, dus dat kan een ding van het verleden zijn.

Facepalm. Double facepalm.

1 like

Wat leuk dat je je eigen shit topics herkent aan de schrijfstijl.

1 like

Herkent :joy: dat is snel gewijzigd, maar ja je heet niet voor niets… etc.

1 like

Helaas niet de mijne, er is er wel een hier op het forum.
Het is een Seiko SDGM007, verschrikkelijk mooi dus natuurlijk een limited :worried:

1 like