Invloed van marketing op de horlogeliefhebber

Wat heeft RLC hier mee te maken?

Dit is toch zijn topic?

1 like

Had gekund, maar nee… :sunglasses:

1 like

Niet …? Mea maxima culpa! :disappointed:

1 like

Nee, daarom vat ik het niet.

1 like

Geeft niets. Dat kan gebeuren.

Zo sta ik er ook in.
Ik heb een specifiek beeld voor ogen van waar een horloge voor mij aan moet voldoen en zoek daar vervolgens het bijpassende horloge bij. En dan kunnen de marketeers nog zo hard lopen roepen met mooie vergezichten vanuit mid-century modern villa’s bij zonsondergang, waarbij de succesvolle ‘silver fox’ toch even suggereert dat zijn horloge van merk X bijdraagt aan het verkrijgen van dit succes en dito arm-candy van de feminiene variant…
…I’m not buying it. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Daar ben ik te rationeel voor met een gerichte zoektocht.
Toen ik mijn Squale verkocht, dacht ik 'ik wil nog steeds een mooie diver, automatisch, minimaal 200m WR, saffierglas, maar hij mag wat kleiner en slanker, geen Mercedes-hands, wél opgelegde indices, geen cyclops, áls er al een datumvenster zit, dan graag op de 6, geen bling (zo min mogelijk gepolijst), etc. En dankzij dit forum en Watchuseek kwam ik achter het bestaan van diverse merken, waar ik nooit eerder van had gehoord, en waar ook geen aanwezige marketing voor was (die mij had bereikt tenminste).
Zodoende kon ik een shortlist maken, die mij bij mijn uiteindelijke keuze heeft gebracht.
0 marketing-influence.

En dit geldt ook voor mijn andere horloges;
zelfs nu nog, ik héb een Hamilton Khaki Field Mechanical; fantastisch horloge, loopt retestrak, slank, maar 2 nadelen: de dial had ietsje rustiger gemogen (dubbele uur-markering maakt 'm wat druk naar mijn mening) en de positionering van de springbars t.o.v. de lugs had wat dichter bij de dial gemogen. Vaak gehoorde klacht. Dus ja, kom ik een vergelijkbare field-watch tegen met even goede of betere specs én die puntjes verbeterd, dan zou die zomaar m’n Hamilton kunnen vervangen.
Maar ik ga echt niet mee in allerlei marketingblurbs over wélke field-watch je het meeste out-doorsy gevoel zou geven, al houthakkend, eigen vuur makend in de Muir Woods, terwijl je en passant ook nog even herinnerd wordt dat daar een bepaalde ‘rugged’ kledingstijl bij hoort, army green/beige off-road vehicle en RM Williams laarzen. :yum:

Ik vind bijvoorbeeld een AP Royal Oak een lelijk ding, dus no way dat mij bombarderen met Monaco-gesitueerde wide angle shots op jachten van 40+m met indoor pools/jacuzzi’s, gedrapeerd met Giselle’s, Heidi’s, Bar’s en een verdwaalde Sylvie in minescule badkleding, lauwwarm water langzaam parelend langs de ranke tailles, sippend aan Krug Vintage 2006 mij ineens van gedachten doet veranderen.
Ieder z’n ding. :relaxed:

5 likes

:grin::hugs: