Invoer uit Amerika

Een vraag voor de "ervaren US importeurs"
Ik kan een horloge kopen in Engeland voor ca 300 euro.
In de US kost hetzelfde horloge 240 dollar,
dus ca 182 euro + btw 35= totaal dus 217 euro.
De vraag is dus: komen hier nog invoerrechten o.i.d. bij?
Wie geeft me een goed advies?

Groet Jan

BTW + inklaringskosten a ongeveer 17 euro dacht ik. Laatste is beetje afhankelijk van de vervoerder.

leeuwentemmer Schreef:

BTW + inklaringskosten a ongeveer 17 euro dacht
ik. Laatste is beetje afhankelijk van de
vervoerder.

Klopt, als het nl. met Fedex verzonden wordt komt er € 10,00 voorschietkosten bij.
(over dat woord blijft ik me trouwens afvragen of het correct Nederlands is :))

Klopt, als het nl. met Fedex verzonden wordt komt
er € 10,00 voorschietkosten bij.
(over dat woord blijft ik me trouwens afvragen of
het correct Nederlands is :))

legale diefstal?

gewoon een keer proberen Jan… in het slechtste geval betaal je nog iets meer…

Het hangt idd van de vervoerder af. Het is altijd BTW en een bepaalde opslag (vergeet verzendkosten niet). Ik vind het steeds minder interessant om in de vs te kopen…

Heb ooit wel eens begrepen dat bij twijfel over de bijgesloten factuur de verkoopprijs in NL voor berekening BTW wordt aangehouden. Dat kan aardig wat uitmaken. Ik laat overigens ook zelden iets uit de US overkomen.

Middels deze calculator
http://www.dutycalculator.com/new-import-duty-and-tax-calculation/
kun je precies berekenen wat import uit diverse landen via officiële wegen kost.

Sparks Schreef:

Middels deze calculator kun je precies berekenen
wat import uit diverse landen via officiële wegen
kost.

(tu)

Sparks Schreef:

Middels deze calculator kun je precies berekenen
wat import uit diverse landen via officiële wegen
kost.

En nu maar hopen dat de Douane dezelfde gebruikt :wink:

Overigens maakt de calculator een voorbehoud voor “shipping costs”. Daarnaast loop je inderdaad altijd de kans dat de Douane de waarde van een product hoger aanslaat dan de factuur. Het is al met al toch een beetje een loterij.

Mijn collectie komt eigenlijk in zijn totaliteit uit het buitenland (USA en Azie) en ben in de regel altijd goedkoper uit, verzending duurt wel wat langer vanuit USA, vanuit Azie eigenlijk altijd heel erg snel (< 7 dagen). Naast je BTW heb je nog de inklaringskosten/administratiekosten of hoe ze het ook noemen, ligt tussen € 12,00 en € 17,00.

Succes ermee!

Eric

Ik heb ook nog wel een vraagje over de bijkomende kosten.
Je betaalt dan via Paypal het verschuldige bedrag aan de verkoper van het horloge.
Echter de bijkomende kosten, zoals douanekosten etc, aan wie moeten deze worden betaald (indien ze van toepassing zijn)?

Fed Ex stuurt je altijd een factuurtje… komt een paar dagen na ontvangst zending… en hij komt echt wel altijd!

meestal aan de vervoerder die verder zorgt voor de afdracht.

Bij ons (in België) komen alle kosten ttz BTW , douane , inklaring en administratie samen op zo’n 25 % .
FedEx schiet dat integraal voor en stuurt achteraf z’n factuurtje .

Op dat factuurtje is wel niet te vinden hoeveel Fedex aan de douane betaald heeft wat me doet vermoeden dat ze er een beetje winst op maken .

Yo , Manu .

frenk Schreef:

Fed Ex stuurt je altijd een factuurtje… komt een
paar dagen na ontvangst zending… en hij komt echt
wel altijd!

Nou, van TNT kreeg ik een half jaar later pas een factuurtje. Daar hebben ze mooi naar kunnen fluiten.

manu Schreef:

Op dat factuurtje is wel niet te vinden hoeveel
Fedex aan de douane betaald heeft wat me doet
vermoeden dat ze er een beetje winst op maken .

Het is duidelijk een profit-centre, vandaar dat er tegenwoordig nooit meer een pakje bij verzenders als UPS, Fedex & DHL “doorheen slipt’”. Die kans heb je nog wel bij het gebruiken van de reguliere post (zoals bijv. USPS vanuit de VS).

lencoth Schreef:

Het is duidelijk een profit-centre, vandaar dat er
tegenwoordig nooit meer een pakje bij verzenders
als UPS, Fedex & DHL “doorheen slipt’”. Die kans
heb je nog wel bij het gebruiken van de reguliere
post (zoals bijv. USPS vanuit de VS).

Juist en bovendien goedkoper maar dan moet je wel veel tijd hebben .
In combinatie met onze Belgische post kun je op meer dan een maand rekenen .
(Die doen denk ik alles met de fiets :wink: )

Als het via usps wordt verscheept, gaat 'ie hier door de TNT verder afgehandeld worden.
Via de site van usps kun je precies volgen waar je zending is. Als die door de douane gaat, kun je bij TNT een track en tracenummer opvragen. Via de webite van TNT kun je vervolgens nagaan wat de definitieve kosten zijn.

Die moet je vervolgens aan de bezorger betalen, contant. Jouw zending gaat namelijk als rembourszending in Nederland verder.

Ik heb in december een telefoon besteld. Op een bedrag van ongeveer 140 euro waren de extra kosten in Nederland ongeveer 40 euro.

majary Schreef:

Een vraag voor de "ervaren US importeurs"
Ik kan een horloge kopen in Engeland voor ca 300
euro.
In de US kost hetzelfde horloge 240 dollar,
dus ca 182 euro + btw 35= totaal dus 217 euro.
De vraag is dus: komen hier nog invoerrechten
o.i.d. bij?
Wie geeft me een goed advies?

Groet Jan
Waar je ook rekening mee moet houden is dat je in Engeland gewoon 2 jaar garantie hebt (Europese regelgeving). In de VS is die wet er niet. En ook als je hem dan terug moet sturen, dan ben je ook nog eens veel meer verzendkosten kwijt.
Oh en als ze hem dan hebben gerepareerd dan mag je vaak nog een heel gevecht aan met de douane om aan te tonen dat het niet een nieuw horloge betreft.
Maar ik kan mij voor €75 wel voorstellen dat je het overweegt.

@majary, om welk horloge gaat het? Dan kunnen we op zoek naar de scherpste EU deal.