Ik heb net in de UK een horloge afgerekend.
Bij Watches of Mayfair gaat dus de VAT (20%) er af in the basket, die er vervolgens weer bijkomt als je met de vervoerder afrekent. Daar rekent de transporteur wat kosten voor. Invoerrechten is Max € 0,80 (gebeld met de douane).
Hoe reken je af in GBP?
In euro’s. Op de site kun je de valuta kiezen.
Misschien wist je het al maar FYI, nooit met je creditcard/betaalpas buiten EU in bv. een restaurant als ze je een keuze bieden om in euro’s te betalen. Je bent duurder uit dan de wisselkoers van de creditcardmaatschappij/bank.
Even een toevoeging, dan wel een uitstap van de oorspronkelijke discussie, maar het viel me op dat op eBay, wanneer je de optie “Europese Unie” aanklikt, het VK daar wel nog bij zit. Let daar op als je daarop filtert, want dan kan je bedrogen uitkomen.
Zojuist via DHL de Grand Tourer binnen gekregen die ik een week geleden had besteld.
Ik had mijn pinpas al klaar liggen, maar ik hoefde niet bij te betalen.
Alibaba heeft een mooie visser om in te vissen die gaan ze niet opgeven. Of je krijgt dingen als Taobao waar een agent het voor je inkoopt en dan de waarde gewoon wat uit zijn duim zuigt.
Waarschijnlijk omdat je die had besteld voordat de nieuwe regels kwamen. Ik geloof dat de meest gunstige regel altijd doet gelden.
Bij dat soort winkels moet je gewoon niks kopen.
Ik koop niets bij oplichters. Enkel bij bedrijven die de wet kennen en uitvoeren.
De essentie van Brexit was toch juist dat het vrije verkeer van goederen en personen zou worden afgeschaft? Dat kan je niet oplossen in onderhandelingen
Ik heb de bestelling op 6 januari geplaatst. Volgens mij waren de nieuwe regels toen al van toepassing.
Dan heb je geluk gehad.
Of het antwoord van de klantenservice van CW klopt.
Dat lijkt me wel.
Ik denk dat het bij hen als volgt werkt: zij regelen het vervoer naar jou en spreken met de vervoerder af dat wordt ingevoerd (incl dus ook de btw) met gebruikmaking van hun NL btwnummer. En dragen vervolgens hier (of eender welke lidstaat) de verschuldigde btw af.
Op zich ontzorgen optima forma.
Ik wacht al sinds 28-12 op een flinke Cousins-zending. T/T van Royal Mail geeft geen thuis.
Was vooral om bij een aantal courante calibers enkele stuks opwindveren op voorraad te hebben. De wachttijd was pre-Brexit al minimaal 10 dagen…
Volgens mij gaat het om alle aankopen van welk bedrag dan ook…
Pff, ik had eind december, een beetje als grapje voor erbij, dit klokje besteld bij Amazon.nl voor EUR 25,- met gratis verzending…
Blijkt het uit Engeland te komen en moet ik bij het afhaalpunt EUR 22,50 inklaarkosten betalen!
Waarvan EUR 5,- BTW en EUR 17,50 administratie kosten!!!
Ja die inklaringskosten zijn echt killing op die kleine aankopen
slik
Dan vergaat me de lust om nog iets in het VK te kopen. Bye, CW, bye Cousins, bye for ever.
Ik wacht nu sinds 28-12 op een Cousins-zending. T/T van Royal Mail werkt niet, en Cousins heeft een gedeeltelijke refund gegeven. Raadsels, raadsels…