Inzicht gevraagd

Maar als je geen rouwdouwer bent zou ik Junhans eens bekijken. Prachtig merk, bauhaus is en blijft leuk (voor mij dan) en ze zijn ubernetjes.

Bedankt voor de tip. WR maakt voor mij niets uit. Zwemmen zal ik nooit doen met een horloge om, alleen met mijn Apple Watch in het zwembadje voor de kids in de tuin bij mooi weer. Dus die stress zal ik niet snel hebben :wink:

Heel eenvoudig, slechte horloges worden er eigenlijk niet verkocht (daarmee ga ja gewoon terug naar de winkel), en een Tissot is kwalitatief gewoon uitstekend.

1 like

Dank je wel. En ja, daar heb je ook wel weer gelijk in, rommel breng je weer terug.
Moet zeggen dat het voor mij als leek af en toe ging duizelen als je al die namen, modellen en voorkeuren voorbij ziet komen :grinning:

Erg blij met ieder zijn/haar reactie

Wat denk je van deze Tag die te koop staat? :point_down:

Die is ook erg gaaf. Blijf het prachtige horloges vinden.
Alleen niet voor mij (op dit moment). Zo’n bezel is prachtig, maar staat mij toch niet zo erg goed.
Maar erg bedankt voor het mee denken en onder de aandacht brengen van deze.

En deze Duitsers? Tourby, maken diverse soorten klokken. Wellicht wat over je budget

Deze?

Zitten inderdaad wel een paar erg mooie tussen ja, maar zoals je al zei, zijn toch wat duurder dan dat ik er voor uit wil geven.
Maar bedankt voor de tip

1 like

Oh wow, ja die inderdaad. Blijf hem ontzettend gaaf vinden. Moet ook zeggen dat ik hem zo mooier vind nog dan op de foto’s die ik op de site van Tissot heb gezien.
Ik kan natuurlijk lastig inschatten hoe breed je polsen zijn, maar mijn vermoeden is dat die door de witte wijzerplaat groter draagt dan die 39mm.

Overigens vind ik deze ook erg mooi, Tissot Classic Dream:

Ik vind hem ook schitterend maar hij staat wel op de nominatie om weg te gaan. Mijn pols is ongeveer 17,5cm dus dan kan je het vergelijken.

Als je in de buurt woont mag je hem wel passen om een idee te krijgen.

Ha, mooi toeval. Mijn pols heeft ongeveer dezelfde omtrek, net even opgemeten. Dus dat geeft zeker een mooi beeld over hoe die ongeveer staat.

Dank je wel voor het aanbod. Zodra ik wat concreter word, houd ik dat zeker in mijn achterhoofd.
Woon zelf in de regio Rotterdam, dus geen idee of dat ĂŒberhaupt in de buurt is :wink:

Dan zou een powermatic of andere uit de “Swatch stal” met soort gelijke uurwerken ( andere benamingen) mss de voorkeur kunnen hebben m.b.t. z’n lange gangreserve. :thinking:

Ja inderdaad. Dat is ook het prettige aan de kinetic, die kan ik rustig 2 weken niet dragen en dan loopt die nog. Quartz begint in dat opzicht ook wat serieuzer te worden qua optie.

1 like

Dan heb je ook nog de Tissot PRX quartz in je budget. Maar veel belangrijker is,
ga passen passen passen !

Klopt helemaal, alleen bij het passen zie je daadwerkelijk of het wel of niet iets is en hoe die aanvoelt.

Iedereen hartelijk dank. Ik heb inmiddels een mooie shortlist weten samen te stellen waar ik op mijn gemak eens over ga nadenken en ga passen.

1 like