Is 2 seamasters (blauw en zwart) teveel?

ik ben aan het rond kijken voor een volgende aanschaf, en er is al het 1 en ander afgevallen;

ik vind de seawolf in het geel echt super , mijn vrouw kent mij en weet zeker dat dat geen 2 jaar duurt (ik zie mijn pa er bijv ook niet mee lopen)

in eerste instantie mooi , na een poosje omgehad te hebben vind ik hem toch wat eenvoudig overkomen ,weinig relief en eenvoudig gedrukt. (dus een twijfelgeval)

de navitimer oogt veel mooier dan de iwc, ik vind hem toch een beetje druk.

het is rolex, maar de maat vind ik toch iets te klein. Ik heb hier speciaal nog een seiko skx031 voor gekocht, om aan de maat te wennen. En in het boekje van Henrik staat op blz138 … Mercedes-zeiger, ik dacht altijd dat het niet zo officieel was, maar nu het ook al in boekjes staat is dat voor een opelrijder natuurlijk onacceptabel :wink:

ik was na vele overwegingen op de zwarte Planet Ocean 42mm gekomen met stalen band. Het is een mooie klok, een minpunt vind ik het doorsteken v/d wijzers aan de achterkant.

als je dan toch voor 42mm gaat waarom dan deze niet…co-axial is geinig maar hoeft van mij niet perse en ik vind het een flink prijsverschil dit vooral omdat ik ze alle twee mooi vind.

maar ik heb deze al;

zijn er meer mensen die beide Seamasters (blauw en zwart) hebben ?

wat vinden jullie: is het raar om ze alle twee te hebben ?
ps: ik heb de andere kandidaten even vermeld, zodat jullie kunnen zien wat de afwegingen zijn geweest en dat er wel is rond gekeken.

Mooi uitgebreid verslag. Keuzes maken valt niet mee.
In de lijst staan veel over eenkomsten voor mij.
Ik zou zelf niet 2 gelijke kopen. En zou voor de Planet ocean gaan. Blijft het toch in de familie.

Suc6,

ik zou hier zeker voor de IWC gaan!!!

Ja aan mij hoef jet eigenlijk niet te vragen maar ik vindt de IWC het mooist, zijn nog meer mooie IWC modelen met titaan kast die zijn nieuw dit jaar

Ik zou voor de Rolex gaan en die Opel inruilen :smiley:

Ruud

IK kan me bijna helemaal vinden ik je beschrijvingen/overwegingen bij de verschillende horloges alleen vind ik de doorstekende wijzers juist iets toevoegen. Als je de seamaster al in het blauw hebt zou ik de planet ocean kiezen.

Ja, sorry hoor, ik blijf er toch bij : toch de Rolex, die paar mm maakt toch niet zo veel uit ? 42 tegen 40 scheelt aan iedere kant maar 1 mm…
Ingetogen, waardevast, imago, kwaliteit, degelijkheid enz.enz. Ik zou zou niet 2 verwante horloges kopen, maar twee die toch wel voldoende verschillen.

En anders een Planet Ocean

groeten

Tja, als je toch wel serieus geld uit gaat geven en je dit misschien heel vaak kunt doen, zou ik niet twee horloges kopen die erg op elkaar lijken. Beetje afwisseling is toch wel prettig.

Rolex Imago? een imago waar he niet mee geidentificeerd wilt worden :stuck_out_tongue: ( geintje hoor…)

ik zou voor de Rolex gaan tijdloos model…

toch he als ik moest kiezen tussen de zwarte of de blauwe omega, zou ik de IWC doen :stuck_out_tongue:

Planet Ocean!

Even een vraagje: heeft iemand een idee waarom de datum van de omega’s telkens op 8 staat en die van de Breitlings op 12? Toeval bestaat niet…

Groeten, P

Zal geen toeval zijn, zo staat een Seiko meestal op de 2.

Dat geeft niet hoor, men kan daar op verschillende wijzen invulling aan geven, voor de een wel en voor de ander niet. Die discussies hebben we natuurlijk al vaak genoeg gehad hier. Sommige Rolexmodellen hebben een wat “platter” imago. Maar ter " compensatie" daarvan heeft Rolex ook de Cellini-collectie. Ik combineer het graag : in vrije tijd onder een polootje een Sub of GMT en op kantoor een Chopard dress watch. Neem je een gouden horloge met diamanten e.d. heb je een ander imago natuurlijk, maar het hangt van vele factoren af hoe men er tegenaan kijkt. Een gouden Datejust ziet er onder een paars/groen trainingspak natuurlijk niet uit…
Het hangt er natuurlijk ook vanaf wie het draagt (glad ijs-discussie), een chique heer met gouden Rolex hoeft niet als een p*****t over te komen enz.enz. Onder Rolexdragers zit veel "self made succes " , die ondernemers hebben vaak een ander imago dan “oud geld”. Veel afbreuk aan het imago wordt gedaan door al die smerige imitatietroep, daardoor percipieer je een merk al snel als “goedkoop en ordinair”, wellicht dat men dat voor ogen heeft bij Rolex ? Over goed en fout kunnen we niets zeggen, het gaat erom dat eenieder zich gelukkig voelt met zijn/haar horloge, toch ?

groeten

bedankt voor jullie reacties, ik zal er nog eens een nachtje over slapen…
de iwc blijft een strakkke klok, maar ofdat hij er komt , weet ik nog niet

als iemand nog suggesties heeft dan hoor ik het graag

joost

wat vind men eigenlijk van deze ? ik hoor hier eigelijk maar weinig over en ik ben er wel benieuwd naar.

Ik ben nogal een Omega liefhebber, maar zal toch proberen een onafhankelijk advies te geven.

Als je slechts 1 horloge zultkiezen, en je weet zeker dat deze ook de enigste blijft, kies dan de Rolex. Het is een pittige aanschaf, maar het is a) een klassieker, en b) over een heel lange tijd gezien de beste aanschaf.

Echte…Voor minder geld dan die ene Rolex kun je echter ook BEIDE Omega SMP’s 300 kopen. Dus zowel de blauwe als ook de zwarte. Ik zou dat ook een heel goede keuze vinden. Beide horloges hebben hetzelfde innerlijk, maar door verschillende kleurstelling en wijzers zijn het twee totaal verschillende horloges geworden. Ze vullen elkaar perfect aan. De blauwe kun je zowel dragen bij een driedelig pak, als op een spijkerbroek. De zwarte is een stoere duiker, en ideaal voor vakantie en vrije tijd.

Mocht je kiezen voor de SMP’s 300, haast je dan. De nieuwe blauwe Bond horloge zal tegen einde herfst in de winkels liggen, en daarna zal er spoedig een einde komen aan de productie van deze uitvoering. De meerprijs voor de nieuwe blauwe SMP is aanzienlijk. (want co-axial uurwerk, opgelegde logo en indices). En er gaan ook geruchten dat de zwarte SMP 300 uit productie zal gaan (Dat zou enorm stom van Omega zijn)

Succes met de keuze.

gr,
Hans Mennink

Ik vind hem geweldig, al had ik hem liever in staal gezien, maar de gele wijzerplaat is echt super en nog veel mooier dan op de foto. Overigens denk ik niet dat je er snel op uitgekeken raakt, als ik de keuze had zou ik de gok wel wagen.

Ruud

hoi Hans,

bedankt voor je reactie, als omega liefhebber zoals je schreef wat vind je dan van de zwarte saemaster / zwarte planet ocean 42mm .

persoonlijk vind ik het een flink prijsverschil tussen de 2, gevoelsmatig zou ik haast zeggen als je een planet ocean koopt moet je voor de 45mm gaan want anders kun je beter de seamaster nemen.
joost

Ik heb zelf de Oranje 42mm Planet Ocean gehad. Ik heb het horloge gekocht omdat ik bij een duitse juwelier een mooie korting kreeg, en omdat deze juwelier ook mijn Chronoswiss tegen een super prijs wilde inruilen. Hierdoor kon ik tegen een geringe bijbetaling de PO kopen. Maar ik kocht hem wel met het vooropgestelde idee hem weer te verkopen. Dat heb ik ook gedaan.

Mijn bevindingen van de PO: Een heel goed horloge, strak design, geweldige stalen band. De 45 mm vind ik veels te groot. De 42mm is meer dan genoeg. Echter, ik vind het prijsverschil tussen de SMP300 en de PO wel heel erg groot. Vandaar dat ik er zelf niet snel een PO weer zal kopen. Omega grijpt de co-axiaal techniek met beide handen aan om elk model met deze uurwerken tegen een flinke meerprijs in de markt te zetten.

De zwarte SMP300 is een van mijn favoriete horloges. Ik heb de reguliere zwarte SMP gehad, en weer verkocht :frowning:
Ik verkocht hem omdat ik tevens de zwarte SMP300 met opgelegd logo en indices en met de witgouden lunette had gekocht. Een prachtig horloge… Ik zal later vandaag een foto van dit model posten.

gr,
Hans Mennink