Mijn pols is 18cm, heb ooit de seamaster midsize in 36mm gehad en die was echt te klein.
Maar elk horloge draagt anders…
36mm altijd goed!
Uhm nee, niet op een pols van 18.5cm. Onder een 45-46mm l2l is geen gezicht. Is slechts mijn mening
18,5 pols? 39, no brainer. Alleen met vintage maak ik uitzonderingen onder de 38 mm, en ik kom niet verder dan 17 cm.
Hier ook ruim 18 cm ![]()
Polsomtrek bedoel ik hè.
36 mm. is toch geen gezicht? Net zo’n mini dameshorloge dan.
Hier 44 mm horloge. 36 zou echt veel te klein zijn.
Als de kast plat is en de lunet smal lijkt 36mm ( op leer) draagt 36mm veel groter dan een hogere kast en een brede lunet.
Is dat een 54mm horloge ?
Ik refereer vaak aan moderne Oris als sjoelschijven. Reken op 44 a 46.
En zo gigantisch zijn die Zwitsers zelf vaak niet. ![]()
Nee, dit is AI, de tijd is alleen af te lezen met smart glasses. ![]()
Ik heb een polsomtrek van 18,5cm en heb een 39mm CW C63 weg gedaan en er een 36mm voor terug gekocht. De 36mm draagt veel meer comfortabel als dagelijks horloge, misschien iets aan de kleine kant maar het comfort maakt dat meer dan goed. → Ga passen ![]()
Wel eens een Tudor bb36 of Rolex DJ op oysterband gepast? Als dat je goed bevalt zit je waarschijnlijk goed met 36mm. Mijn eerste ingeving is echter wel dat 39 waarschijnlijk wat gebalanceerder zal staan gelet op jouw polsomtrek. En het is ook nog mogelijk dat ze beiden niet ideaal staan op jouw pols, naar jouw smaak. Dus passen blijft het devies.
Gewoon die 39 doen, en voor iedereen met het advies van gaan passen, geef dan even aan waar want ts heeft geen idee waar hij kan passen behalve eventueel op een beurs.
39 kiezen.
Hij weet toch wel waar hij hem wil kopen?
Daar ging ik tenminste wel vanuit.
Ligt erg aan het model.
Een 36-38mm chronograaf vind ik erg klein ogen. Een 36mm geelgouden Daydate oogt weer een stuk groter
Klopt,Serious Watches is ook Hanhart dealer,wel even vooraf vragen wat ze voorradig hebben.
Hanhart is een klein merk waar bepaalde modellen regelmatig niet op voorraad zijn.
Ik wil dus de 42mm Moby Dick naast de 39mm passen en deze laatste staat bij Hanhart al een half jaar op “back soon” ![]()
Eerst passen, had zelf een Explorer 39 maar ben nu toch naar 36 overgestapt.
Maar mijn pols is 17,5 cm.
Ah, dan heb je niet goed opgelet.![]()
zie vroeger in het topic.