Is 36mm te klein?

Wij hebben dezelfde polsmaat. Ik vind 36mm te klein, uitgesloten mijn vintage horloge.

1 like

Heb ik wel vaker last van. :sunglasses:

1 like

Echt wel volgens mij 51 mm
Maar heb er heel veel moet ik even opzoeken

Weet niet precies maar 51 of 52 mm
Is echt groot. Geen AI

1 like

Ik zou toch naar 36 mm gaan voor jou

2 likes

Oké ben om deze dan maar op 20 cm pols?
Of is het nog te groot?

1 like

Apple ultra 4 en Oris.
Geen AI !!

1 like

Dat is het mooie van deze hobby, draag wat je fijn vind en mooi vind. Sommige houden van groot en kleurvol de andere klein en zakelijk. Ik heb een kleine pols en grote horloges staan me gewoon niet.

2 likes

Dat heb ik ook gedaan :upside_down_face:

1 like

Ter referentie. Dit is mijn 36 GADA op mijn 16,5cm pols:

Bij een polsmaat van 18,5cm zou ik dan persoonlijk eerder naar 39mm neigen.

Echter als je twijfelt is er maar 1 juist antwoord: beide passen :ok_hand:t2:.

4 likes

Heb zelf ook ca 18,5cm en heb een Ranger met 39mm… perfekte maat! 36mm vind IK te klein… is alles persoonlijk. Er zijn mensen die hebbenb 20cm en dragen een 36mm. Ik vind het niks, maar iedereen kan lekker doen wij hij wilt! Maar het enig juist antwoord is: passen! Dan weet je het zeker!

1 like

Nee. 36 mm is de ondergrens.

Hangt ook wat van het model af.

1 like

Hangt er er vanaf hoe je het horloge wilt dragen en wat jouw stijl is.
Heb zelf 17cm en heb onlangs de pelagos 39 verkocht omdat ik deze na enige tijd toch te groot vond, terwijl die tijdens het passen perfect aan voelde.
Het gevoel verandert over tijd dus ook. Succes!

Lug to lug van 45mm → is een dresswatch afmeting voor een 18cm pols. 36mm zal klein zijn vrees ik.

1 like

Nee.

Ik had dat van die 36mm nog niet gehoord en juig het toe. De Preventor HD was zeker in mijn beleving aan de grote kant. Waar ik met 17cm de oorspronkelijke Preventor iets aan de grote kant zou vinden, kan ik me voorstellen dat jij met 18,5cm de 36 iets aan de kleine kant kunt vinden, maar uiteindelijk weet iedereen die de keus niet hoeft te maken dat beide maten perfect gangbaar zouden moeten zijn. Met andere woorden zal het echt op voorkeur voor een groter of kleiner presenterend horloge neerkomen.

1 like

Ik zit al minstens 5 minuten te kijken, maar wat zit daar bij die bovenste bandaanzet?

Is 36mm te klein? Kun je niet zo stellen en hangt heel erg van het horloge af. Ik heb zelf zo’n 17,5cm polsomvang, maar niet echt dunne armpjes, verder. En mijn 36mm Heuer Carrera vind ik echt geweldig staan. Dit terwijl ik bijvoorbeeld ook een 42mm Omega Seamaster draag. Weet niet waar je woont, maar morgen in Wormer is het Tijd aan de Zaan horloge-event, waar behoorlijk wat HFers naartoe gaan en belangrijker nog: er is een Hanhart stand. Maak er een leuk dagje van en ga daar eens live wat modellen uitproberen, zou ik zeggen! Ga ik in ieder geval zeker doen!

2 likes

Met jou polsomtrek zou ik zeker voor de 39 mm gaan.

1 like

Klopt. Ik merk ik ga steeds kleiner. Begon zo bij 42-44mm. Ben nu bij 39-41 aangekomen. Dat voelt lekker en goed. Draagt fijn en toch nog genoeg keuze

1 like