Is 36mm te klein?

36 mm op 19.5 cm pols, ter referentie.

5 likes

Ik heb mijn kaartje voor morgen al gehaald
Hoop dat ze het horloge hebben.

1 like

39… met 18,5 zeker

1 like

De Hanhart in 36mm was een special edition van 200 stuks i.s.m. The Mad Watch Collector en is al uitverkocht. Mogelijk was dit een test voor Hanhart om te kijken of ze 36mm zouden kunnen slijten (aan mij in elk geval wel) en komen er tzt nieuwe 36mm modellen.
Je zou een Hamilton Murph kunnen overwegen als alternatief, die is 38mm.

Ik zou voor de 39 gaan met jouw pols

De mijne ook.

Ja, een Seiko SJE085 1959 Alpinist. Fijn ding, zit lekker, staat goed. Ik ben fan. Mijn meeste horloges zijn 35-37mm. Prima te dragen.

2 likes

Huh???

Ook of een bepaalde maat past is een persoonlijke aangelegenheid. Zelf heb ik een pols van 18-19 cm. De 38 mm van de Seiko Alpinist past mij nog prima, maar kleiner moet het w.m.b. niet worden.

Het gouden horloge dat ik als erfstuk van mijn opa heb gekregen, is met 34 mm voor mij echt te klein (zie foto). Toch houd ik dit horloge.

1 like

Tuurlijk is 36 mm niet te klein of te groot.:slightly_smiling_face: Dat kan een ander ook niet voor jou bepalen. Je moet dragen wat je zelf mooi vindt.

Mijn pols is 20.5 cm in omtrek. Ik heb een paar wat grotere horloges, prima, maar mijn persoonlijke voorkeur zijn toch meestal de kleinere horloges. Zal ook door mijn leeftijd komen; ik ben uit de jaren '60.

Onderstaand zijn 36 mm en 38 mm.

1 like