Is Breitling de kluts kwijt? Is de Navitimer veranderd in negatieve zin?

Topictitel vraagt of Breitling de kluts kwijt is. En ik antwoord dat Georges Kern niet zozeer het probleem was, maar meer de jaren 80, 90 en 00. :slight_smile:

Kortom: Die 48mm had er nooit moeten zijn.

Ja dus. :wink:

Ja man, waarom zo opgefokt? Kijk, we kunnen van mening verschillen, en het is helemaal niet nodig om daar volledig met gestrekt been in te gaan.

Ik vind vintage jaren 30-40-50 Breitling echt de shit foshizzle, jij vind moderne grote Breitling tof, en vanuit dat vertrekpunt hebben we een andere mening over wat Georges en het merk aan het doen zijn.

3 likes

Die nieuwe Breitlings lijken erg op sommige Invicta’s. Denk gewoon dat het Invicta hommage’s zijn…

2 likes

Dit dus LOL.

Dat merkje met vleugeltjes maakte het gemakkelijker ze uit elkaar te houden :wink::sunglasses:

Ik maak geen grapje. Op Invicta forum worden deze twee weleens met elkaar vergeleken.

1 like

Heel bijzonder dit :slightly_smiling_face:

Ja ik ging even helemaal los?:thinking:

Topic gaat over of Kern de verkeerde kant op gaat met Breitling, en om jou en Barry Stevens dan maar even te citeren:

Nee dus :+1:

1 like

Misschien even lezen voor je je ongezouten mening ventileert?

Ik zou zeggen, kijk vooral even naar jezelf op het moment dat je je commentaar onder een foto plaatst van iemand die trots zijn horloge laat zien.

:smirk:

48mm is wel fors, maar als het staat dan staat het. Niet alle polsen zijn gelijk.

Verder vind ik het prima dat Breitling nu een subtielere weg in is geslagen. Al ontbreken hier en daar de wings en dat is jammer.

Whatever. Als je nou zelf even had gekeken voor te posten, dan had je gezien dat mijn reactie niet werd gegeven op iemand die zijn 48mm horloge postte, maar op iemand die een link van de Breitling site toonde met die 48 mm versie met een smiley die een pistool tegen zijn hoofd zet… (post 106 van @RLC, die ook meende dat 46 mm het grootste was wat Breitling produceerde).

Gelukkig hebben we jou op dit forum als koene strijder tegen kritische geluiden. Er ligt een grootse taak voor je.
Ik hoop dat je er

op bent.

1 like

Best wel :+1:

1 like

Klopt op zich, maar er zijn 2 te onderscheiden zaken als je de verhoudingen en esthetiek wilt bekijken:

1. staat 48 mm op je pols? Naar mijn mening bij het merendeel van de mensen niet, al zijn er ook personen met een riant bovengemiddelde pols (en vaak ditto postuur) waarbij het kan.

2. heb je bij zo’n groot horloge een kast waarin een klein uurwerkje verzuipt of is het allemaal in verhouding? Als je een 7750 van 30 mm in een 48 mm kast steekt heb je wel heel veel metaal over. Als er een zakhorloge-derivaat in een grotere kast zit, dan is het alweer een ander verhaal (bijv. de limited Minerva van @Bidle). Zeker bij een chronograaf krijg je het verschijnsel dat de totalisatoren naar het midden ā€œkruipenā€ en een grote lege ruimte daar omheen, dat zag je bijv. ook sterk bij de ElPrimero Zeniths die de laatste jaren met erg grote kasten werden gemaakt.

1 like

Wat is bovengemiddeld? Mijn +/- 21cm polsen?

1 like

Ligt ook helemaal aan de vorm, ik heb een hele platte pols en kan bijv. geen Tangomat dragen omdat de lugs in mijn pols steken. Een vriend met exact dezelfde polsomvang kan die weer probleemloos hebben. De maat van de Tangomat is bij de meeste horloges die ik heb perfect voor me.

Geen hard and fast rules.

1 like

Heerlijke klok, ik begrijp weer niks van volwassen kerels met een 34mm klokje om de pols… ieder zijn ding. Hoewel deze discussie wel ietsje doorslaat bij de puristen…

7 likes

Iedere subdial op de bovenstaande Breitling is waarschijnlijk al 34 millimeter. :crazy_face:

2 likes

Mannenklok hĆØšŸ˜‰

2 likes

Vanaf hier geen onderlinge discussie meer heren. Get a room or get lost!

7 likes