Is Breitling de kluts kwijt? Is de Navitimer veranderd in negatieve zin?

Klopt in het verleden is het ook voor gekomen, maar zag laatst een Navi met het wings logo en dat logo op zich doet me meer dan de B. Al vind ik ze op de heritage modellen best prima. Kijken we naar de Colt… daar vind ik de B niet echt geschikt. Vond het persoonlijk altijd een van de mooiere logo’s. Het had een bepaalde aantrekkingskracht.

Ach lieve truffel, alles is minderwaardig aan een rosé gouden Marc Coblen met roze band op het strand in Maspalomas.

Wat vinden jullie trouwens van de uitstraling van het merk nu? Los van de modellen. Puur de huisstijl, de site, de social media.

Totaal oninteressant.
Wat mij betreft stoppen ze ermee.
Het doet me hetzelfde als het huidige IWC.

2 likes

Sluit ik me bij aan, celebreties, surfende lui. Dan hebben we nog motoren en hardlopers. Doe mij maar gewoon een introductiefilm op een vliegdekschip i.p.v. die andere onzin

1 like

48mm :dizzy_face::gun:

Wat mij betreft ook, maarrrrrrrr er zijn mensen met enorme buizen van polsen waar het best goed op staat.

Zo groot maken ze het toch al jaren?

1 like

Wist ik niet. Dacht dat 46mm het grootst was.

1 like

Nee joh, zo ver ik weet is mijn Super Avenger 2 ook gewoon 48mm.

Vind t zelf best geslaagd om mijn babypols!

5 likes

Wat mij vooral stoort is de wanverhouding tussen de subtotalisatoren en de buitenkant v.d. kast.

30 mm Valjoux 7750, 48 mm kast. 9 mm metaal om dat uurwerk heen. Waanzin.

1 like

Niet naar kijken dan is je probleem opgelost :+1:

Dat is dus ook precies waarom ik op Schiphol 2 weken geleden na 1 blik op het spul van Breitling doorgelopen ben.

Nu graag weer inhoudelijk, want ik gaf onderbouwde kritiek. Uurwerk en kast staan m.i. niet meer in verhouding.

Nu ook nog op het forum dan ben je weer helemaal zen :+1:

Inhoudelijk slaat je antwoord ook nergens op, aangezien dit topic gaat over de nieuwe weg die Breitling is ingeslagen en de 48 mm er al jaren is.

Ik vind dat je gelijk hebt.

Breitling maakt in mijn optiek best geinige modellen, maar wanneer ze dat soort tegelstenen om zo’n uurwerk heen bouwen zijn ze mij ook totaal kwijt.

Da’s een smaakzaak, uiteraard. En je kunt me van hypocrisie betichten omdat ik het bij een 50mm Seiko Tuna vind kunnen. :slight_smile:

Maar toch.

2 likes

Als ik zeg dat een aap een zoogdier is heb ik gelijk, maar daar gaat het topic niet over :+1:

Laten we het er op houden dat Breitling in een identiteitscrisis zit. Het doet me een beetje aan Glycine denken, in dier voege dat die ook niet weten of ze nou hele fijne vintage-geïnspireerde modellen moeten doen die terug grijpen op een hele bonk historie, of gewoon de design afdeling van Invicta met de scepter moeten laten zwaaien.

Zo is Breitling ook bi-polair. Die weten van gekkigheid niet meer of ze nou de jaren 80-90-00 klant aan zich willen binden of juist de mensen die de jaren 30-40-50-60 op prijs stellen, en het eindresultaat is een catalogus die, eh, minst gezegd divers is.

Nu kun je zeggen dat Seiko en consorten ook last hebben van hun diversiteit van aanbod, maar da’s een volumeboer met een apart luxemerk, terwijl Breitling als luxemerk zich dit eigenlijk niet kan veroorloven, in mijn optiek.

Dus het ging er eigenlijk wel om. :slight_smile:

1 like

Een heel verhaal, maar nee.
Het topic ging over de weg die onder Georges Kern is ingeslagen, en de 48mm was er al jaren voordat Kern aan het roer kwam.

1 like

:point_up:
What he said.

Grote modellen had Breitling steeds, de ‘B’ was er vroeger ook,…

De nieuwe weg… Het is wel leuk communiceren met Georges Kern, via de Breitling club op Facebook stelt hij vaak de modellen eerst voor en antwoord hij op vragen en opmerkingen. Zie het andere ceo’s niet doen.
Denk wel dat ze iets neutraler willen worden met hun modellen voor iedereen. Vroeger was het echte Breit-bling, you love it or hate it.

De toekomst kan enkel zeggen of hun richting goed is of niet.

1 like

Dat is nieuws voor me, ik dacht dat 46 mm de max was en dit gedrocht nieuw was…

Verder zou je op een wat andere manier kunnen reageren, want je komt zodanig over dat ik de ignore knop nu ingedrukt zou hebben, als de forumsoftware die had.

3 likes