Is Breitling de kluts kwijt? Is de Navitimer veranderd in negatieve zin?

Jazeker, dat is bij veel merken. Maar helaas nu dus ook bij Breitling.
Die Grönefeld zou ik ook heel graag om mijn pols zien :grinning::grinning::grinning:

pmPI4

2 likes

Mijn punt was eigenlijk dat dat bij Breitling ook nooit anders is geweest. Dat ze met een investeerder achter de schermen en een Kern als talking head op jouw radar verschijnen als geldwolven wil niet zeggen dat Breitling in 1939 wel een filantropische instelling was. :slight_smile:

2 likes

Ik heb net eens even rondgeneusd op de Breitlingsite en ze hebben de Navitimer 8 serie nu gewijzigd in de Aviator 8 serie dus de referentie naar Navitimer is er niet meer.

2 likes

Terecht

1 like

Vandaag ook weer een reeks aan nieuwe modellen.
De Avenger serie is “verkernt” ongelooflijk wat ze er van gemaakt hebben. Lelijke casebacks, compleet geborstelde modellen, geen gepolijste delen meer…
Oke het is misschien wat teveel bling, maar toch ga je het polijstwerk op den duur toch waarderen. In mijn optiek hadden ze beter een mix kunnen maken van geborsteld en gepolijst. De wings van de Navi af, de Colt en Avenger zo saai… mijn aandacht verdwijnt als sneeuw voor de zon

1 like

Foto? Kan niets vinden :slight_smile:

Mmmhh kind weer zo’n heerlijk @rlc topic met poll. Echt mijn dag kan niet meer stuk.

Anyway ik heb straks samen met een leuke knul die Breitling horloges in Gran Canaria verkoopt een aantal modellen bekeken. Maar wat een afknapper. Dit is geen Breitling meer. Dit kan vanalles zijn, maar het heeft niets meer met Breitlingbte maken. Wat een saaie bende. Ik ga denk ik op jacht naar iets tweede hands als ik weer terug ben.

Die knul was overigens, mochten jullie het willen weten, de catch of the holiday. Wat een lichaam…:heart:

1 like

Er is een verplichte optie “ Geen van bovenstaanden”. Helaas wordt daar niet op gehandhaafd.

Morgen weer de Sinn 903 Klassik MoonPhase om de pols. Echt genieten!

Huh wat happened?

LOL

Bij een “catch” op dit forum denk ik aan mechanische dingen met jewels erin, niet een juweeltje van een lichaam (man of vrouw)…

On topic: op Schiphol laatst ook een berg Breitling gezien. Hard doorgelopen.

1 like

Wat betreft de vleugeltjes :

Ik heb onlangs bij een AD een nieuwe Navitimer met een “B“ gekocht omdat ik het cleaner en minder ordinair vind, met vleugels was overigens goedkoper NOS.
Historisch gezien zijn er verschillende Navitimers zonder vleugeltjes waaronder de Montbrillants.

Maar ook andere Navitimers waren er al zonder vleugeltjes

Dus zie je liever vleugels dan is dat prima, maar nieuw is het niet.

2 likes

Ik vind die toch wel weer heel fraai. Voor mezelf wordt het op termijn denk ik echter een Sinn 903 ST B E ;-), tenzij deze nog tegen een heel mooie prijs op mijn pad komt.

Ik zie het nu inderdaad. Breitling is echt het spoor bijster mijns inziens. Oordeel zelf…

Oud:

Nieuw:

Doe mij de oude versie maar. Ik vind die nieuwe casebacks er echt goedkoop uitzien. Een SKX007 heeft nog een mooiere caseback…:confounded:

2 likes

Als die caseback maakt dat Breitling het spoor bijster is, heeft Rolex dan nooit op het goede spoor gezeten?

De Navitimer met de B heeft trouwens saffierglas op de achterkant, als liefhebber zie ik liever het uurwerk dan een gegraveerde tekening.

2 likes

Ja want de caseback van mijn Sub is vele malen mooier dan die nieuwe casebacks van Breitling. Breitling lijkt de laatste tijd echt te bezuinigen op afwerking en daar is de caseback een voorbeeld van. Ik heb laatst op Schiphol de nieuwe Superocean II om de pols geslingerd en ik was gewoon echt teleurgesteld. De Caseback van een Seiko Turtle zit nog meer aandacht en energie in dan de nieuwe casebacks Breitling. Je vraagt je misschien af waarom een caseback zo belangrijk is? Mijns inziens draagt het bij aan the overall feel en het gevoel dat een horloge je geeft.

Ik denk voor het vervaardigen van caseback dat het verschil in prijs verwaarloosbaar is… Of je nu de oude tekst er in graveert of de nieuwe. Is enkel een kwestie van smaak.
Ze worden in mijn ogen een no nonsens toolwatch en een toolwatch is vaker geborsteld ipv glimmend en cleaner van look.

Kind je weet werkelijk niet hoe lekker het is om goed te ontspannen met een heerlijke knul met zo’n V-vormig torso en daarna uitgebreid te na te praten over Breitling. Het schijnt dat sinds de overname de focus volledig op de Aziatische markt is komen te liggen. Bonkige Breitlings worden dus steeds schaarser ten faveure van de 38mm modellen die de polsjes van de Aziaten veel beter staat. Er wordt nu uitgebreid geput uit het verleden qua design. Ik heb de Swissair en Twa variant van de Navitimer mogen aanschouwen. Van die Twa variant ging de kleine Bart kopjes geven. Wow :heart::heart:

5 likes

Klopt helemaal! Maar ja, ik heb ook een heldere voorkeur voor dames (sinds 2005 1 specifieke dame, moet het even opnemen hier voor het geval ze meeleest :joy::joy:).

De gesprekken met mijn eega na de horizontale rumba gaan trouwens niet over horloges in het algemeen en al helemaal niet over Breitling in het bijzonder, LOL…

Mijn :heart: kan trouwens weleens harder kloppen door een heel mooi horloge, maar kleine Bernard reageert daar niet op…

2 likes

Aha, weer eens een “ik heb nu een Rolex dus de rest is minderwaardig” topic :joy::joy::joy: Gaap.

1 like