Is Breitling de kluts kwijt? Is de Navitimer veranderd in negatieve zin?

Mooi! Hoe houd jij die clasp zo krasvrij :frowning:.

Als je die van mij ziet

1 like

Niet stemmen is struisvogelpolitiek, waarom wel positief en niet negatief ?

1 like

Kijk daar vind ik nou wat van.

De echte oldies zijn onwijsgaaf bij Breitling.

817 :grin: 765 avi… 806 etc etc

Daarna kwam er IMHO heel veel glimmende meuk waar je ook enorm op afschrijft met als toppunt de laatste jaren.
(Los van een enkele navitimer of Emergency).

Sinds George Kern heb ik het idee, dat er weer mooie horloges worden gemaakt die niet al te veel schreeuwen. Natuurlijk ben ik het met je eens dat witgouden indexen etc natuurlijk heel mooi zijn, maar we hebben wel vaker gezien dat grote merken dat veranderen en het uiteindelijk ook weer laten terug komen. (Rolex).

Hoe dan ook de echte oldies zij top. De reedition van de 806 zeker ook en de nieuwe lijn is een betere weg dan de laatste 20 jaar… met als toppunt de Bentley…

#aboutlastsunday.

Oh ja en dan ook nog zonder goud en vleugels…
:v:

:beers:

13 likes

Ben ik helemaal met je eens. Stel de vraag aan RLC. He is the “poll man” tadatatadadumtadadatadatum

Fenomenaal! :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Een Navitimer zonder slide rule? Dat is toch geen Navitimer.

1 like

Een moderne Navitimer die er niet uitziet als deze is voor mij geen Navitimer, applied wings logo, B01 uurwerk, originele lederen Breitlingband.
En ook op de toolwatches was het wings logo en de graveerde achterkant veel mooier dan in de huidige productielijn…

5 likes

100% mee eens!

1 like

Nieuwe Breitling is Roemmoll

1 like

Breitling is de weg kwijt.

1 like

Nou… eh… vind het toch wel iets hebben…

:v:

2 likes

Dat “nieuwe” B-logo is toch juist het oorspronkelijke logo? :see_no_evil: Wat mij betreft vind ik die ook beter dan de vleugels, die laatste doen me denken aan al die 42mm+ gepolijste knotsen met bonkige bezels en aanstellerige secondewijzers. In bicolor.

Wil ooit nog wel zo’n mooie ouwe Top Time (815) of, totaal onbereikbaar, een Duograph met Venus uurwerk. En hooguit een geprinte B als logo :grimacing:

4 likes

Hey Chillekasper, je werd geroepen :wink:

1 like

Man, wat Is het oude Breitling? Ik vind de nieuwe stijl veel beter bij oude Breitling passen.

Maar dan moet je niet vergeten dat oude Breitling in mijn hoofd van 1930-1955 loopt, nieuwe Breitling de visuele verontreiniging van de jaren 80, 90 en 00 is, en dat ik wat jij als nieuwe Breitling betitelt dus zie als retro Breitling met knipoog naar oud.

Om Barry Stevens te citeren: vooral doorgaan, Mr Kern!

Het wordt nog eens wat zo. :+1::grin:

6 likes

De nieuwe modellen zijn saai, IWC achtig, geen eigen gezicht. Ik hield wel van het uitgesprokener design. You love or hate it. De nieuwe Colt, de Navi 8 inmiddels na alle kritiek omgetoverd tot Aviator 8… beiden 0.0 aantrekkingskracht. Om dan nog maar te zwijgen over het logo wat zo saai als wat is… nee voor mij geen Breitling meer. Voor mij is de charme van het merk inmiddels wel verdwenen, en kijk meer andere merken.

1 like

Ben het helemaal met je eens. Ik heb 20 jaar diverse Breitlings gehad maar ben sinds Kern steeds minder fan van het merk geworden. Weinig eigenzinnigheid meer en veel te hoog IWC gehalte.
Op zich weinig moeite met Wing-Logo veranderingen maar het is gewoon allemaal niet spannend meer.

Ook met een investeerder in de tent ben ik bang dat het alleen maar weer om geld, volume en waardeverhoging gaat en niet om de liefe van het merk.

2 likes

Van luxe uitgevoerde kitcherige horloges voor patsers zonder smaak gaan ze naar minder luxe uitgevoerde kitcherige horloges voor patsers zonder smaak.

Da’s niet best nee. :laughing:

Ze kunnen volgens mij prima naast Invicta liggen, in die outlet in Roermond. Dan heb je een vitrine vol te grote en te blingy horloges. Ik vraag me zelfs af of het gemiddelde winkelpubliek het verschil tussen de twee merken ziet. :face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Wat is jouw parallel tussen Breitling en IWC? En wat mankeert er verder aan IWC?

Helemaal niets mis met IWC :+1: (en dat staat ook nergens in mijn bericht).

Da’s bij Rolex, Richemont, LVMH en de Swatch Group allemaal ook niet anders, hoor. Mission statements die wat anders zeggen zijn marketing gelul, het gaat iedereen om de pegels.

Ach. Ze maken ook hele ritsen bi-compax chrono’s in de elegance series die ik mooi en understated vind, zij het 2mm te groot. Maar deze KS in roodgoud is best wel mijn ding hoor.

Even goed zou ik, als ik bij de 14000 euro marker aan was gekomen, even 5 jaar doorsparen voor zo’n ding:

1 like