Dat dacht ik namelijk even toen ik de Aquaracer van Tag Heuer in de Quote zag staan
Ja, ik weet dat alle duikers op elkaar lijken maar die bezel met dezelfde inkepingen en “lettertype” van de cijfers zijn gewoon identiek.
Dat dacht ik namelijk even toen ik de Aquaracer van Tag Heuer in de Quote zag staan
Ja, ik weet dat alle duikers op elkaar lijken maar die bezel met dezelfde inkepingen en “lettertype” van de cijfers zijn gewoon identiek.
Wat is het toch met die 2254.50 de laatste tijd? Heb ik een artikel op Hodinkee gemist of zo?
Hoe je het wendt of keert, uiteindelijk zijn zij allemaal gebaseerd op de Submariner.
Je bedoelt de Fifty Fathoms?
Je bedoelt de zonnewijzer?
Nee, de Submariner.
Ik weet dat de Blancpain eerder op de markt was, maar de duikers van tegenwoordig lijken meer op Submariners dan op de FF.
Dat de meeste duikers meer op een Sub lijken is meer een kwestie van esthetiek en marketing door Rolex dan historische feiten. De FF was eerder op de markt en had veel eerder dan de Sub een uni-directional bezel (patentenoorlog).
Dat de Seamaster of Aquaracer een uni-directional bezel hebben zou dan eerder zijn overgenomen van de FF dan van de Sub. Dat Rolex dat ook heeft overgenomen is logisch, maar dat maakt de Sub in dit geval een meeloper net als de Seamaster en Aquaracer en niet de primeur waarop alles is gebaseerd.
Wat moet ik hier nog over zeggen? Wat @aldindubo zegt is waar, de Submariner is zo’n cliché en er heerst zo’n creatieve armoede bij veel mensen dat er inderdaad veel op lijken.
Zelfs nieuwere Blancpain horloges verloochenen hun ontwerp dna nog al eens. Daarom ben ik tot het inzicht gekomen dat de meeste duikhorloges onuitsprekelijk saai zijn.
Op sommige na.
Moest even van de weg af, kon het niet laten.
Toedels!
Dat dus.
Ik zie een waterdichte dresser. Santoni’s met een rubber zool zijn geen wandelschoenen.
Wel voor een heer van stand.