Is de nieuwe Bell & Ross moelijk afleesbaar?

Ik dacht in eerste oogopslag aan 10 over 6 (ook dat secondewijzer het langst is, maar instinctief voelde dat al niet goed aan… zo een onnauwkeurige urenwijzer). Daarna 10 voor 2 (minuten wijzer langer dan de uren). En pas bij goed kijken dat het om 10 over 10 gaat. Kwestie van de ringen goed bestuderen.

Dus wat dat betreft hebben ze me flink om de tuin geleid. :stuck_out_tongue:

Henrik Schreef:

Ja, dat het 10 over 10 is weet ik, maar het gaat me er om of je dat ook in een
oogoplag afleest. En ik zie uit de reacties dat dat dus bij 90% niet
het geval is. Dan is het horloge dus eigenlijk niet goed gemaakt.

Helemaal mee eens Henrik!
Als deze layout “de standaard-norm” was in de cockpit, dan vrees ik dat het vliegtuigen zou regenen.
Het citaat:“Bell & Ross trouw aan de filosofie inspiratie te putten uit de instrumenten van een vliegtuigcockpit, waar elk instrument borg moet staan voor optimale afleesbaarheid,” gaat vwb. dat laatste niet op.

Ben het hier mee eens Henrik, ik vind het wel een leuk design maar deze B&R is slecht afleesbaar omdat dit tegen je gevoel van klokkijken in gaat, vind ik ook van de Meistersingers met 1 wijzer, trouwens, ook bij de exacte tijdwaarneming bij analoge chrono’s speelt het zelfde, je ziet nooit in 1 oog opslag de tijd, dan is een digitale stopwatch gewoon veel duidelijker. Deze B&R moet je al helemaal niet dragen als je met het OV reist, je kunt gewoon niet nauwkeurig genoeg de tijd aflezen. Dus grijp je toch naar je mobieltje>X