Is deze Breitling echt

Via marktplaats heb ik een breitling op de kopgetikt. Een montbrillant olympus.
Ik kan deze voor 60 euro inclusief verzendkosten kopen.
Op internet heb ik het horloge gezocht, maar hij lijkt wel een beetje op die andere horloges, maar ze zijn niet identiek.
De verkoper zegt dat het van een collector was (ze verkoopt ook rolex). Ze heeft geen boekjes en doosjes erbij.

Ik vertrouw dit niet zo. Wat denken jullie?

Groetjes Maureen

= 100% nep, wegrennen!

Welkom op het forum maar eh wat denk je zelf. 60 euro voor een Breitling? Je weet toch wel wat een nieuwe kost?

En die Rolex voor 75??? Waar? waar? waar?

Ik weet wat een echte kost, maar het kan toch zijn dat zij dat niet weet.
Ik heb haar al gemaild dat ik het niet doe.

Bedankt voor jullie reacties

Nee, dat kan niet. Zolang je dat soort dingen gelooft zul je een gewillig slachtoffer zijn voor oplichters.

Neem deze les van me aan: “Als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dan ís het te mooi om waar te zijn”.

Denk nou eens logisch naa , voor zo goedkoop een horloge van dat merk ?

Heb een reactie van haar terug, waarin ze toegeeft dat ze niet echt zijn.
Dit staat niet in haar advertentie, ze waren van een collector had ze gezegt.

Bedankt voor de informatie en de wijze les.

Maureen

Mausje14 Schreef:

Ik weet wat een echte kost, maar het kan toch zijn
dat zij dat niet weet.
Ik heb haar al gemaild dat ik het niet doe.

Bedankt voor jullie reacties

Als het van een collector was kan zijn ook bedenken dat de waarde geen 60 euro is.

Een echte met stalen band kost rond de 6000 Euro. Ik denk dat als iemand zoiets op het internet te koop aanbiedt hij/zij ook heus wel kan opzoeken wat het oorspronkelijk gekost heeft.

Is de paus katholiek?

Thehaguedragon Schreef:

Is de paus katholiek?

Wel, dat is een interessante vraag.

Hang af van welk referentie punt je gebruik maakt: de bijbel of het Vaticaan … :smiley:

FAKE 100% zeker

Het zal niet de eerste keer zijn dat een topstuk voor een prikje verkocht wordt.
Het kan wel degelijk, ik hoor regelmatig verhalen van zeer waardevolle schilderijen die voor een prikje op de rommelmarkt gekocht waren.
Kijk eens naar tussen kunst en kitsch, de stelling als het te mooi is om waar te zijn. is het dat ook, wordt over het algemeen gebruikt door sceptici.
Ik heb al menig voorwerp gekocht voor fracties van de marktprijzen, als je er echt op afgejaagd bent, vind je ze nog hoor, die dingen die te mooi zijn om waar te zijn.

Als ik zoiets lees dan word ik effe niet goed.
Jij bent precies makkellijk overhaalbaar.
Maar enfin, een breitling van 60 euro…eerst zien, en daarna geloven,…nooit geloven zonder zien zegt Bart Kaell…

doekr Schreef:

Het kan wel degelijk

Theekan, melkkan, koffiekan… alleen wel eerst heeeeeel goed kijken. En als je er geen verstand van hebt, iemand meenemen die er wel verstand van heeft. En dan nog blijft het vandaag de dag oppassen. Er worden hele goed gelukte replica’s gemaakt. Ook van uurwerken. Alleen experts/kenners kunnen op details de verschillen zien.