Is deze Breitling echt?

Topic een beetje laat opgemerkt maar volgens mij is dit wel een echte Breitling.
Die rare TT band doet hem er echt wel lelijk uitzien, maar zet er een mooie lederen band op, en het is al een heel ander zicht. Hou wel rekening met een onderhoudsbeurtje…en kijk of de prijs dan nog interessant is…
Extreem lage prijs kan ook duiden op iets dat mis is…

De rider tab van de 12 staat er behoorlijk scheef op, en de kast heeft heel wat niet uit te polijsten putjes. ( de ring rond het glas = maakt deel uit van de kast)

hij is echt

idd jaren 80 , ref 81950 1 vd eerste nwe chronomats

1 like

Ben blij dat we een Breitling kenner hebben :+1:
De twijfel was deze keer wel erg groot :slight_smile:

Ik snap niet waarom men twijfelt.
Ik zie een mooi afgewerkt horloge. Geen gekke zaken.

Bedankt voor de info :wink: Hij stond ook op mijn watchlist

Weggegaan voor een keurige prijs!
Ongeveer EUR 694,31 (overigens heb ik niet mee geboden :wink: wilde TS zijn feestje niet verpesten.)

1 like

Misschien de volgende keer onthouden van commentaar in plaats van ongefundeerd roepen van “deze is fake”
(en in je eerste reactie ook geen aanwijzingen noemen waarom het geen echte Breitling zou zijn…)

Niet dat het daarom nep is, maar de 4 bij de marker “45” wijkt toch af van het schrifttype dat je normaal op deze markers ziet,
ik heb i.i.g. geen enkele foto kunnen vinden waarbij deze 4 deze vorm heeft.

Ik lever geen commentaar als ik er niet 100% zeker van ben. En de twijfel was er bij meerdere.
Ik ga ook helemaal mee met het oordeel van Rene maar dat wil niet zeggen dat de ik de kwaliteit voor een Breitling niet betreurenswaardig vind :wink:

Bedankt allemaal!
@TH86, je had gewoon kunnen meebieden. Bij mijn broer (voor wie ik dit topic maakte) was gisteravond de twijfel nog net te groot. Hij durfde niet te bieden.
@Carpe_tempus, die afwijkende 4 vind ik ook gek. In de toekomst ga ik toch opletten of ik dat vaker zie.

Helaas ;-), hoewel dat scheve puntje bij de 12 waarschijnlijk iets kleins was.
Voor 700 euro had je een prima koop gedaan.

Nee, toch geen neppert waar ik mee gelopen heb, 2 x geserviced bij S&C en origineel.

1 like

Het zal een mooie authentiek Breitling horloge hoor, lijkt mij.
In iedere 2 punten zie ik meteen:

1. horlogeband is niet origineel, waarschijn 3rd partij / alternatief van Hema of V&D spul;
  2. Dat verguld duikerring, 12uur positie die punt zit een beetje los, misshien mis een schroef, voor zekerheid wel even navragen.
    Alvast heel veel plezier :smile: