Is deze nog op te knapen?

heb hierop geboden via Ebay. Was een beetje aangestoken door het topic van Morse. Vraag me nu af of deze te redden is. Neem ook risico om andere bieders op het spoor te zetten,…!!! maar dan moet dan maar.

ik vind hem echt mooi!

Hmmm, lijkt me wel te doen. Zo slecht ziet ie er toch niet uit ?

Wel een aparte Roamer.

absoluut! zal een mooie eyecatcher worden!

Ziet er leuk uit. En volgens de verkoper loopt hij prima :wink: Dus misschien de plaat opknappen en een nieuw glaasje en hij is weer top.

ja ja…je hebt hem dus gezien!..maar ik heb al meer moed. Al moet ik zeggen, dat ik nog nooit een horloge hebt opengemaakt!

Hoi Freakazooi,

Deze is zeker op te knappen.

Deze Roamers zijn heel ondergewaardeerd, maar waren indertijd de beter middenklasse van de horloges met eigen MST werken.

Ik vind het alvast fijn dat die werkjes terug in handen komen van horlogeliefhebbers, want een restauratie zijn ze meer dan waard !!!

Nu zeg je dat je nog nooit een horloge hebt opengedaan, dus zelf restaureren is m.i. niet zo’n best idee, zeker niet omdat dit een horloge is met toch een historische waarde.

M’n raad: ga ermee naar een vertrouwd horlogemaker die ervaring heeft met mechanische uurwerken en die nog wat “nostalgie” en “liefde” voor de goeie ouwe mechaniek heeft (is meestal ook een oude horlogemaker). Zeker niet naar een “chicque” zaak waar ze voor zoiets meestal hun neus ophalen (om dan achteraf je portemonnee leeg te halen) :wink: .

Vraag om de wijzerplaat en de wijzers te reinigen en er een nieuw acrylglas op te zetten. Je zal versteld staan !.

En, wie weet, mettertijd kan je dat zelf en dan is de voldoening niet te beschrijven. :slight_smile:

In elk geval hartelijk gefeliciteerd met je keuze, want deze is het echt waard !!! (tu)

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

thanks Mors!

en mochten er hier nog goed restauratuurs tussen zitten…geef me dan een PB!

Het is me uiteindelijk gelukt om deze te bemachtigen! Nu bezit ik dus in 1 dag 2 Roamer’s! Nu de goede restauratuur nog. Het blijft wat stil omtrent de adviezen. Maar ik blijf hoop houden. Doe het anders via een PB. Want ik ben vanaf morgenvroeg op vakantie!